פסטיבל "אאוטליין – איור ומילים בירושלים" (11־4 ביולי), מבטיח שבוע של איורים ומילים בתערוכות קבוצתיות, סיורי אמנות, מופעי מוזיקה ומופעים רב־תחומיים הפתוחים לקהל הרחב.



למעלה מ־150 אנימטורים, משוררים, סופרים ומוזיקאים, ייקחו חלק בפסטיבל, העוסק בקשר בין טקסט לאיור ובין יוצרים לחללים, תוך עיסוק בנושאים שונים: בפונדק (הסורג 1) תעלה תערוכת פרשנויות של 42 אמנים למילה "טרמינל", לציון 20 שנה למותו של מאיר אריאל. בגלריית דואק תוצג תערוכת פרשנויות מאוירות, לטקסטים שעניינם ילדוּת וילדים ממחזותיו של חנוך לוין "הילד חולם" ו"מתאבל ללא קץ". ספריית האיור באגף הנוער של מוזיאון ישראל תחגוג יום הולדת 30 ל"כספיון" של פאול קור, לצד איורים מקוריים לסיפורים שיצר קור לחיות אחרות.



עוד בפסטיבל: "שיר מתעורר" בבית הנסן, שם ייפתח צוהר הצצה ל"חדר העבודה" של האנימטור עידן ברזילי, מהרגע שנחשף למילות שיר חדש של דניאלה ספקטור, עד יצירת קליפ אנימציה.



ובירושלים כמו בירושלים, שיעור בסובלנות הוא הכרחי. ב"חלונות בתי סיידוף" תוצג "להשכרה": תערוכה המחברת בין הגיוון התרבותי הירושלמי, לספר הילדים "דירה להשכיר" של לאה גולדברג, תוך הצגת דמויות בנות זמננו כדי להעביר מסר על דעות קדומות, סטיגמות וגזענות.



שימו לב לפרויקט "בַּחֲלוֹמִי - אמנים משמיעים קול נגד גזענות": סטודיו דוב אברמסון, בשיתוף המרכז לנפגעי גזענות והצוללת הצהובה, מציגים תערוכת כרזות מאוירות ומעוצבות על פי שיריהם של אמנים יוצרים, המשמיעים קול ברור נגד תופעות של גזענות ואפליה בחברה הישראלית, בהם ברי סחרוף, רונה קינן, שי צברי, אביב גדג' ואסתר רדא. אירוע השקת התערוכה שאצר דוב אברמסון ומוצגת בנוקטורנו Live (רח' בצלאל 7) יתקיים ב־9 ביולי, החל מ־19:30. בהמשך: הרמת כוסית חגיגית ואלקטרו חפלה ערבית עם די־ג'יי רמזי שפינוזה. הכניסה חופשית.