בעשור האחרון פילס עומר אדם את דרכו להפוך לאחד האייקונים המובילים כיום במוזיקה הישראלית בכלל והים תיכונית בפרט. החל מהרגע בו זייף את גילו כשניגש לאודישנים של "כוכב נולד" וכבש את המסך, דרך השירים הים תיכוניים הקלילים שחלקם הצליחו יותר וחלקם פחות ועד תהליך הבגרות והשיווק המסיבי והמוקפד שבסיומו הפך לאחד הזמרים המצליחים ביותר כיום, אם לא המצליח מכולם, אדם לא חדל להתעסק במה שהוא הכי טוב בו: לשיר.



"דבר ראשון זה הכישרון שלו, הוא אחד האמנים הכי מוכשרים ומפתיעים בישראל נכון להיום, ממש כמו שעשה ב'לעולם בעקבות השמש'", אמר רז ישראלי, עיתונאי ומבקר תרבות, "הוא לא מתערבב יותר מדי ולא עושה דברים שאסור לו. במדורי הרכילות הוא נמצא בגלל דברים טובים. הוא מנצל את הכוח שלו לטובה. ברגע שהגיע לדרגה שהגיע, הוא מוציא בערך כל חודש סינגל חדש, זה משהו חסר תקדים במוזיקה הישראלית. הוא מנצל את ההצלחה להוצאת עוד סינגלים כדי לשמור את המומנטום. זה ניהול חכם מאוד ומדויק מאוד. הוא מרשה לעצמו להוציא כמה שיותר שירים וזה עובד לו".



 


לקראת הופעתו ההיסטורית של הזמר בפארק הירקון, הקדיש דודי פטימר את הפודקאסט הנוכחי של "מילים ולחן" למיטב להיטיו של אדם, נציג המוזיקה הישראלית העכשווית, תוך התכתבותם עם שירי ארץ ישראל הישנה והטובה, תוך ניסיון לחקור מה השתנה בזמר העברי ומהם קווי הדמיון והשוני בין שיריו של אדם לשירים הקלאסיים בזמר העברי והפיכתו לנציג הישראליות החדשה.



כך למשל "בניתי עלייך" של אדם התכתב בפודקאסט עם "אהבת פועלי הבניין" שביצעה שלישית גשר הירקון, "שני משוגעים", שיר השנה של 2018 התכתב עם "אני אשתגע" שביצעה נורית גלרון, "יעשו לנו כבוד" של עומר התכתב עם "כל הכבוד" שביצע יהורם גאון במיוזיקל "קזבלן" ו"אחרי כל השנים" הבלוזי של עומר התכתב עם "השנים שחלפו" של צביקה פיק.

ניתן לומר כי, אייל גולן היה אייקון הזמר המזרחי עד שעומר אדם הגיע, כזה שמהווה קו תפר בין מוזיקה של ארץ ישראל היפה שאינשטיין אחד מנציגיה לבין המוזיקה העכשווית של הפופ הים תיכוני. כיום אדם תפס את המקום, והפך לגשר בין הישן לחדש.