גל החום הביא איתו מבול של סינגלים לוהטים שרק מגבירים את הצורך לשבת במזגן ולהתפנן מהעושר המוזיקלי החדש. למעלה מ-25 שירים יצאו מתחילת השבוע למיטב האמנים, ובמדור "חם באוזן" הנוכחי ליקטנו עבורכם את המיטב.



מירי מסיקה, שבימים אלה מככבת בסדרה "זה לא הגיל", מזכירה לי את ראשית הדרך, עם הנאיביות, המתיקות והקסם נטול הפשרות המוזיקליות בשירה החדש "זוכרת את הים" שבנוי בצורה אידיאלית עבורה: בית מינימליסטי ופזמון קליט ותופס שמביא היטב לידי ביטוי את יכולותיה הקוליות והכנות שהיא בעצם הסיבה שאני מאמין למסיקה למה שהיא שרה.




שרית חדד
, שבתקופה האחרונה די אכזבה אותי מבחינת שירים חדשים שהוציאה, ריגשה אותי השבוע ב"אני עוד זוכרת", שיר מעין אוטוביוגרפי בו חוזרת חדד לילדותה ונעוריה, כשחלמה לשיר ולהיות זמרת, ואז הגיעה להיום, לתקופה שהיא מעין צומת דרכים מקצועי עבורה.

בשיר החדש, מסוגת הבלדה השקטה והפשוטה, חדד פותחת את כל הקלפים על קבלתה את דעות האחרים עליה ואולי גם דעת המבקרים, ומה שדיבר אליי בשיר, מלבד הלחן המתקתק, זו הכנות הטוטאלית בה חדד מעבירה את השיר למאזין.

עם זאת, השימוש במילה "יא בינתי" די חרוש מבחינה טקסטואלית במוזיקה הים תיכונית ואפשר היה למצוא תחליף למילה המיותרת ולגוון את הניואנסים הקטנים האלה בשיר שיכלו לתרום לו יותר. בכל אופן, שיר מעולה וביצוע מעולה.




דולב רם ופן חזות, זוכי פרס אקו"ם, הפכו בשנים האחרונות לשניים מיוצרי הלהיטים המובילים בישראל בפופ הישראלי ובמוזיקה הים תיכונית. בין האמנים עימם שיתפו פעולה ניתן למנות את אייל גולן, שרית חדד, נועה קירל, עדן בן זקן, עומר אדם ועוד רבים וטובים.

בימים אלה יצא הצמד תחת השם "דולי ופן" בפרויקט מוזיקלי חדש ומסקרן שהסנונית הראשונה מתוכו, "אח שלי מתחתן", יצאה בשיתוף פעולה עם קולו הנפלא של מוש בן ארי.

אני מודה, כשקראתי את כותרת השיר, די היססתי אם מדובר בשיר רציני או בעוד טראש פופ סטנדרטי ולא מעניין, אבל למן הרגע שלחצי על Play, נשביתי במנגינה המלודית הנהדרת ובטקסט השובב והעכשווי שנתפר בדיוק למידותיו הווקליות של בן ארי שנשמע בו צעיר, רלוונטי ואלגנטי. שיר שמח הממזג מזרח ומערב באתניות מקומית. מצפה להמשך הפרויקט עם שלל האמנים שהצמד צפוי לארח.




נתן גושן שחרר בהפתעה גמורה ברשתות החברתיות את "חזרי אליי", שיר חדש ויפהפה שבולט בחותמו ה"נתן גושני" האופייני: בלדה רומנטית ושקטה, המשלבת סלסולים בשירה, רגישות (מעט שברירית) ותשוקה מלאת געגועים. פשוט להאזין. מבלי להוסיף שום מילה. גושן בשיא תפארתו.




ביום שישי האחרון נחשפתי ביוטיוב (לפני היציאה ה"רשמית" לכלי התקשורת) בסינגל החדש והקיצי של "לולה מארש" (יעל שושנה כהן וגיל לנדאו) – Echoes.

בשניות הראשונות לשיר, נזכרתי לרגע בתזמור הדומה לאלו של המפיק פיל ספקטור (מפיק פופולארי ומשפיע מהסיקסטיז) ואז כששושנה כהן נכנסה לשירה עם הביטים שנשמעו בין סרף מיוזיק לפופ קליט, הדנ"א של לולה מארש בלט ושבה אותי מבחינת המנגינה המתוקה והטקסט המאוד מיוחד שלא עוסק ברומנטיקה אלא בהדי הרוחות המתרוצצים במוח.




האולטראס (אלי פרץ ודן ברטוב), מצמדי ההיפ הופ הבולטים בשנים האחרונות, השיקו השבוע פרויקט חדש בשיתוף אתר הנוער "פרוגי" ועמותת "אחים גדולים" – פרויקט "אושר", פרויקט חדש נגד בריונות ברשת.

הפרויקט נחשף עם שיר חדש בביצוע האולטראס ואוריאן רקיה ("אקס פקטור") – "אושר", שבו לא הצלחתי שלא להזיל דמעת כאב והתרגשות.

"אתמול ניסיתי להחזיר להם וזה עלה ביוקר, אין לי טעם כבר לקום בבוקר", כך נפתח השיר שמתאר את נקודת מבטו של ילד וגם ילדה ה"זוכים" לחוש דחויים. השיר, שמציג את האולטראס באור היפ הופי כמיטב המסורת, זוכה לכוח חיזוק טוב של רקיה שמשתלבת היטב בין הביטים.

בקליפ שצולם לשיר נוטלים חלק מיטב כוכבי הנוער והסלבס בהם עומר דרור, סאבלימינל, שירן סנדל, אשלי וקסמן בקשי, כוכבי נינג'ה ישראל יובל שמלא ואור מיניאלי, שירה לוי, חלי ממן ועוד.




אסף גורן, שסינגל הבכורה שלו "אוי ואבוי לי" הביא פופ חדש ועכשווי וניצל את המומנטום של הזכייה ב"אח הגדול VIP", מבריק יותר לטעמי עם השיר החדש שמשלב מוזיקת פופ, אלמנטים ברזילאיים, ניחוחות ים תיכוניים וסימפול ל"חטאנו לפניך".

כל זה בשיר "קום", שתופס את האוזן למן השמיעה הראשונה גם מבחינת הטקסט הקליל ורווי הערכים, גם השילוב המדויק בין קודש לחול עם השיק העכשווי, הצעיר והמרענן. בקליפ אירח גורן את משפחתו הרחבה, מה שמוסיף נופך יותר אישי ונוגע. להיט.




מריה דומרק פותחת צוהר לעולמה הפנימי ב"כמו בובה", השיר החדש אותו יצרה יחד עם הבויפרנד רועי קורנבלום וטל שטיין שנע לכיוון הפופ העכשווי. הטקסט האישי שמתאר את התהליך שעברה דומרק בדרך למציאת "האני האמיתי" שלה משתלב היטב עם הלחן הדי שגרתי וסטנדרטי שמתאים היטב לקולה (ולמוגבלויותיו הקוליות).

מה שנגע בי בשיר, עוד יותר מהטקסט הנוגע והלחן, זו האמת בביצוע. דומרק מבצעת כל אות וכל מילה בכוונה מלאה והאמת הפנימית הזו משתקפת לאורך השיר ומועברת למאזין בצורה עוצמתית וקולעת. ממש לא כמו בובה. כמו זמרת!



מה שמעניין ומושך אותי במוזיקה זו תמיד החשיבה מחוץ לקופסא, שבירת המוסכמות הנוסחתיות ובחופש אומנותי מוחלט להביא את האג'נדה המוזיקלית. לכן, לא יכולתי להישאר אדיש כשהאזנתי ל-"Chin Chin" (לא, זה לא השיר בעל אותו השם של בלקן ביט בוקס בשנת 2016) של אקו ונגה ארז, שתי יוצרות שאני מאוד מעריך ואוהב.

השתיים, שבאו מרקעים מוזיקליים ונתיבים שונים אך כל כך דומים, יצרו תמהיל הכולל טיפה ג'אז, היפ הופ, אלקטרו פופ ועוד אלמנטים שאצא טיפש אם אתיימר להגדיר (במוזיקה אין צורך בהגדרות) ובכוח נשי מגישות שיר סקסי, חצוף במובן המתוק של המילה ועם פזמון שברגע ששומעים אותו, קשה להוציאו מהראש.