הכל זה מלמעלה: ב־1986 הקליט הזמר בני אלבז, חילוני דאז עם תסרוקת א־לה מייק ברנט, את "גדי", דואט עם גד, בנו בן הארבע, שבו שר אלבז ג'וניור את השורה המנצחת שנצרבה בתודעה: "אבא, אותך אני אוהב". 
 
כשהיה בן תשע, משפחתו חזרה בתשובה. כשבגר, הפך לאחד הזמרים המובילים בז'אנר הדתי, עם קריירה מצליחה ומשגשגת שנמשכת כבר 20 שנה, מאחוריו תשעה אלבומי אולפן, שני אלבומי הופעה חיה, והשתתפות בלא מעט פרויקטים מוזיקליים מגוונים. ‏"בשיר 'גדי', אבי ניבא עבורי כמה קשה להיות כוכב", אומר אלבז (36). "אם הייתי פוגש את הגדי הזה היום, הייתי מוסיף ואומר לו שלא ישכח לאהוב את עצמו קצת יותר, בלי להחסיר אהבה לאחרים".
 
ולמרות ששיתף פעולה עם מיטב האמנים, בהם שלומי שבת, סאבלימינל, שלמה גרוניך, עובדיה חממה ועוד; והיה הזמר הדתי הראשון שהופיע בקיסריה, אלבז עדיין מרגיש סוג של החמצה בכל הקשור להכרה של הממסד והקהל הישראלי בו. "כשהוצאתי אלבום שפנה לכולם, זה נתקל בדעות קדומות ולא התקבל", הוא אומר. "אני חושב שכל נושא האמונה בבורא עולם התחיל להתפשט, ויותר ויותר אנשים גאים שהם יהודים מאמינים. זה הגיע עד לעורכים, שדרנים וסלבריטאים, הגאים באמונתם. לצערי הרב הם לא היו פתוחים מספיק. לא אלי ולא למוזיקה עם אמונה. היום יותר קל, בעזרת השם. ‏לצערי הרב עדיין לא נחשפתי מספיק בארץ. נפתחו כאן למוזיקה של אמונה מאוחר מדי, אחרי שאני הספקתי כבר לרעות בשדות זרים".
 

מסיבה זו, בדומה לאביו - שחי ומופיע כיום בארצות הברית - החליט אלבז לעקור לניו יורק, שם הוא מופיע בהצלחה רבה בקרב הקהילות היהודיות. "‏עברתי לחו"ל", הוא אומר. "אני חי בגולה קרוב לשנתיים וחצי. רוב העשייה וההצלחה שלי הן בקהילות היהודיות בעולם. במיוחד בארצות הברית. הוצאתי אלבום באנגלית שנקרא 'לחיים', כי בעולם היהודי, לצערי, לא קיים מספיק חומר באנגלית שייגע בדור הצעיר. אז סיפקתי פופ עכשווי, כחלק מהשליחות שלי, שמטרתה להכניס גאווה במוזיקה יהודית".
 
לאחרונה החליט אלבז, גרוש ואב לשלושה, לחזור לשורשים ולמקורות, ואחרי כחמש שנים מאז הקליט בעברית, שחרר בימים אלה שיר חדש, "אבאל'ה" - מעין סגירת מעגל עם השיר ששר עם אביו בילדותו. עם זאת, מודה אלבז שהיסס בהתחלה אם להקליט בכלל את השיר.
 
"לפני ששמעתי את הלחן קראתי את המילים, והרגשתי שאין טעם להקשיב לשיר, כי המילים היו פשוטות מדי", משתף אלבז. "אבל בזכות זה שהשיר נכתב על ידי איציק דדיה, חבר מאוד מוכשר שלי - ששר מדהים בזכות עצמו - הסתקרנתי להקשיב ללחן, ונדהמתי לגלות כמה חשוב וכמה פשוט לדבר עם 'אבא' (שם נרדף לקב"ה) שלנו. וכמה זה לא פשוט להיות פשוט וטוב. כשפגשתי את יוחנן אורי, חסיד בן 19, המעבד והמפיק של השיר, נדהמתי לגלות שמתוך העולם הסגור והשמרני הזה, נולד כישרון ללא גבולות שפתוח לעולם".
 
למה חיכית כל כך הרבה זמן עד שהקלטת שוב בעברית?
"הייתי עסוק בליצור מוזיקה בינלאומית שבקרוב תצא לאור. אבל הגעגוע למוזיקה בעברית גבר, וחשוב לי לשמור על הקהל שלי בישראל ולהרחיב אותו. חשוב לי להישמע בבית שלי".

השיחה עם אלבז נערכה רגע אחרי שעשה צ'ק־אין בנתב"ג, לפני שטס לסיבוב הופעות עמוס בחו"ל. "מאוגוסט אנחנו מתחילים סיבוב הופעות בדרום אמריקה, דרום אפריקה, קנדה, פלורידה וקליפורניה", הוא מספר. "אני ממש מתרגש".

מתי אלבום חדש?
"האמת היא שיש שני אלבומים בדרך: אחד בעברית - ש'אבאל'ה' הוא סינגל ראשון מתוכו; במקביל אני עובד על אלבום נוסף באנגלית ובספרדית, שיצא מיד אחריו, ובו יהיו דואטים מעניינים מאוד".