לאחר שהזמר אריק סיני הודיע אמש על כוונתו להודיע על פשיטת רגל, יו"ר אמ"י יענקלה מנדל וחברי הוועד המנהל פנו למוזיקאי והציע סיוע בליווי אשת מקצוע אשר ימומן ע"י אמ"י במטרה לסייע לו לצאת מהמצב, בנוסף הוצע לו להשתלב בפרויקט מופעים שאמ"י שותפה לו ברחבי הארץ, וככל שיבקש, הוא יוכל לפנות גם בבקשת סיוע מקרן אמ"י שנועדה לסייע לאמנים שנקלעו לקשיים.



"לא נשארה לי שום ברירה", כתב המוזיקאי המוערך ברשת החברתית, "רק ללכת להליך פשיטת רגל". סיני ענה למגיבים הרבים על הפוסט שהביעו דאגה ממצבו הכלכלי, ולא כתב פרטים נוספים.



יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל מסר: "ראשית אני רוצה לחזק את חברנו אריק סיני. לא פשוט לאמן לצאת בהודעה שכזו בפומבי. אבל המקרה של אריק סיני הוא לא מקרה יחיד ולצערנו אנחנו באמ"י נתקלים במקרים כאלה יום יום, מצד אמנים שחוששים להיחשף בשמם ושחלקם הגיעו לפת לחם על אף שהם חתומים על נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית".





"אמנם, לכל אמן יש גם אחריות אישית להתנהלות הכלכלית שלו, אבל לא ניתן לנקות גם את המדינה מאחריות למצב של אמניה", הוסיף מנדל. "במקומות מתוקנים בחו"ל מונהגת פנסיה לאמנים במימון חלקי של המדינה, וישנם חוקים שנועדו להגן ולדאוג לרווחתו של האמן הוותיק, מתוך הכרה, הוקרה והערכה לתרומתו לתרבות. אמני ישראל הם תמיד הראשונים להתנדב בבסיסי צה"ל, בבתי חולים ובעתות מלחמה גם במוצבים בחזית ובמקלטים. על מנת שלא נשמע על מקרים כמו של אריק סיני, ומקרים קשים יותר שכבר ידענו, המדינה חייבת לשים יד מתחת לאלונקה ולקחת חלק, יד ביד עם אמ"י, בטיפול באמנים".



מטעמו נמסר לאחר מכן: "אריק סיני, מהאומנים הגדולים והחשובים במוזיקה הישראלית שחגג השנה יום הולדת 70, נקלע לקשיים כלכליים על אף ההופעות הרבות שהוא מקיים. הפוסט שאריק כתב בפייסבוק נובע מכאב מאוד גדול שאריק נמצא בו וסוחב איתו כבר תקופה. מדובר באומן חרוץ שלא מפחד מעבודה קשה, שאוהב לעבוד ובעיקר מייחל לצאת במהרה מהמצב הזה. הוא מודה לכולם על הדאגה והאכפתיות".