הזמר, המלחין והשחקן הישראלי הידוע יגאל בשן שהלך לעולמו בגיל 68 הפך עוד בחייו לחלק מהקלאסיקה הישראלית. כוכב להקת "הופה היי" שהוציא במהלך הקריירה עשרות אלבומים ורבים משיריו הפכו ללהיטים כמו "סיוון", "ציפור קטנה בלב" או "קפה אצל ברטה", זוכה כעת לפרוייקט מחווה מיוחד.



לאחר מותו בדצמבר האחרון, החליטו "כאן גימל" ו"ארומה Music" להנציח את זכרו ואת שיריו בפרויקט, "אם הייתי שר לך – שרים יגאל בשן", העתיד לצאת בדצמבר 2019 לציון שנה לפטירתו. משתתפים בו אמנים כמו שלומי שבת, עידן עמדי, יובל דיין, איתי לוי, ג'יין בורדו, נועה קירל, פיטר רוט ועוד, אשר מבצעים את השירים שהשאיר אחריו והפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית. העיבודים וההפקה המוסיקלית הם של המוזיקאים גיא ויהל (שגם הם מבצעים שיר בפרויקט) שתפרו לכל אחד את הסיגנון המתאים לו ונתנו יחד עם הזמרים צבע חדש לשירים.





השיר הראשון מתוך הפרויקט הוא "איתך" בביצוע של שלומי שבת. השיר יצא במקור בשנת 94' ונכלל באלבום "כאן באמצע החיים". את המילים כתב יגאל בשן והלחן של יורם צדוק.



טרם יציאת השיר המקורי השמיע יגאל את הביצוע לשלומי שבת, שמאוד אהב את השיר, ואף רצה לבצע אותו בעצמו. אך בסוף הם החליטו יחדיו כי יגאל אשר כתב את השיר לאהובתו מיקה בשן הוא זה שיבצע אותו. עכשיו אחרי שנים שלומי סוגר מעגל ומבצע אותו בעצמו.



שלומי שבת. צלם : דורון עדות
שלומי שבת. צלם : דורון עדות



יגאל בשן פרץ עוד כנער ובגיל 18 זכה בפרס "כינור דוד" והשתתף בפסטיבל הזמר והפיזמון ובפסטיבל הזמר החסידי עם "עושה שלום", שם זכה במקום השני. הצלחתו המוקדמת הביאה אותו במסגרת שירותו הצבאי ללהקת פיקוד צפון, שם התבלט כסולן וביצע להיטי ענק כמו "לצפון באהבה" ו-"מתוק מתוק", שהיה גם לשיר השנה במצעד השנתי של קול ישראל.


אחרי השחרור, הוא המשיך לקריירת סולו ולהצלחה אדירה בשנות ה-70 וה-80. הוא זכה בתואר זמר השנה מספר פעמים ושיחרר להיטים כמו "קפה אצל ברטה", "יש לי ציפור קטנה בלב", "בואי נעשה לנו חג", "מכת שמש", "ודוד יפה עיניים", "סיון", "אם הייתי שר לך" ועוד. היצירה המגוונת של יגאל בשן נגעה בפופ ורוק לצד גרוב והשפעות של מוזיקה תימנית. הצלחתו בארץ הביאה אותו לחו"ל שם הקליט מספר אלבומים באנגלית, אחד מהשירים בהם, Smile that smile, הולחן על ידי אלטון ג'ון.



לאחר שובו לארץ הקליט מספר אלבומי סולו, אך בשנת 1985, בשיא הקריירה חבר לעוזי חיטמן ויונתן מילר, והקים איתם לכבוד קדם האירוויזיון את "כמו צועני". ההרכב זכה עם השיר רק במקום השני, אך הקליט בהמשך את "אנחנו נשארים בארץ", שהפך ללהיט וזכה בתואר שיר השנה ברשת ג'. השלישייה כיכבה גם בתוכנית הטלוויזיה האהובה, "הופה היי", עליה גדל דור שלם של ילדים. בסוף שנות ה-80 ולאורך שנות התשעים המשיכה "הופה היי" בהרכב שונה עם אהרן פררה ואבי דור ובשן זכה להצלחה בקרב דור חדש של ילדים. בשן השתתף לאורך השנים גם בפסטיבלי ילדים שונים, ובהם השירים "ילד פלא" ו-"ציגלה ביגלה בום" וגם כתב והלחין לגידי גוב את הגרסה הראשונה לשיר "הופה היי" שבוצע בפסטיבל הילדים.

לאורך כל שנותיו בשן יצר, שר והופיע על הבמות. בשנת 2012 הוא זכה להצלחה גדולה עם השיר "שמיים", אותו כתב והלחין, ובשנת 2016 זכה בפרס אקו"ם למפעל חיים.