המוזיקאי, המלחין והמנצח קובי אשרת ורעייתו עדה סיפרו בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM בגילוי לב על מחלת הסרטן שהתגלתה אצלו. זאת על רקע מאבקה המתמשך של רעייתו בסרטן הריאות. לדבריהם, לחשיפת המחלה של אשרת יש שתי מטרות: האחת היא סילוק חרושת השמועות, והשנייה - חיפוש אחר תורם כליה.



שלום עדה. בגילוי לב נדיר סיפרת שהיית חולת סרטן?
"אני עדיין חולה בסרטן ונמצאת באמצע הדרך. הדרך עוד ארוכה אך אני נותרתי אופטימית. אני מקבלת תרופה שמאוד עוזרת לי ויש תוצאות טובות".





את מעשנת בעברך?
"בעברי הרחוק מאוד. לא בטוח שהסרטן הגיע דווקא עקב העישון אך מדובר בסרטן גרורתי בשלב 4. בינתיים אני ממשיכה בפעילויות ההחלמה. קובי ואני משתדלים לעשות דברים רוחניים עבור הנפש יחד. מבצעים טיפולים בדמיון מודרך, נוסעים לים ועושים הליכות על החוף".



מאחלת לך רפואה שלמה. ולא מספיק שאת חלית בסרטן כעת גם קובי גילה שיש לו גידול.
קובי: "הכותרת הזאת נשמעת קצת מפחידה. יש לי מחלת כליות ובבדיקה שגרתית התגלה סוג של גידול שלא יודעים בפירוש אם הוא ממאיר או לא. כתוצאה מכך אין ברירה - צריך להסיר את הכליה ונוצר הצורך לתרומת כליה".



ברגע שמסירים כליה חייבים מיד להשתיל אחת נוספת?
קובי: "נדרשת תקופה של החלמה בין שתי הפעולות הכירורגיות אך אף אחד לא מתחייב לי שיימצא התורם המתאים בתקופה הקצרה הזו. לכן התחלתי מוקדם עם הליך החיפוש. אני לא רוצה לשבש לי את מהלך החיים. חשוב להדגיש אני לא בסכנת חיים כרגע אך זקוק להשתלת כליה".



לתרומות בעמותת "מתנת חיים" יש לטלפן למספר: 03-6120494