ירקות, פירות ושופן: באי שוק מחנה יהודה שערכו קניות לחג ביום חמישי אחר הצהריים הופתעו כאשר במקום סיורי הפוליטיקאים הסוערים אליהם התרגלו, הם שמעו צלילי מוזיקה ערבה של פסנתר מכיוון החצר המשותפת של "קפה חבה" ו- "קזינו דה פריס", בלב השוק. הפסנתרנים המבריקים גיא מינטוס ועמרי מור, שיופיעו יחד עם גדולי הפסנתרנים בארץ ואורחים מחו"ל בפסטיבל פסנתרים שייערך בתיאטרון ירושלים בתאריכים 13-16 בנובמבר, ריתקו סביבם את העוברים והשבים בשוק.



להנאת הצופים הרבים, ניגנו השניים כמה מיצירותיו הבולטות של פרדריק שופן, המלחין המפורסם שיצירותיו ותולדות חייו המרתקים יעמדו במרכז הפסטיבל.


מור (34) מופיע יותר מ- 20 שנה, מאז שהיה בן 14 ומוביל הרכב משלו כמעט עשר שנים. מור יופיע בפסטיבל במופע סולו רב סגנוני, אותו יצר במיוחד לפסטיבל, בו הוא מציע פרשנות חדשה ואישית לוואלסים ולפולונזים של שופן. מינטוס (27) הוא פסנתרן בעל קריירה משגשגת, ששמו מצטרף לרשימה המפוארת של מוזיקאי הג'אז הישראלים בניו יורק.



הרעיון לנגינה המקורית בשוק מחנה יהודה עלה במוחו של המנהל האמנותי של הפסטיבל, פרופ' פרופ' מיכאל וולפה: "השוק מטבעו הוא כולו חגיגה של צבעים, ריחות וטעמים. נפלא שנמצא בו גם מקום לנגן כמה מיצירותיו של שופן, אשר מקורות יצירתו נטועים בחיי הכפר, השווקים ושמחת היומיום הפשוטה. המוסיקה של שופן היא כולה חגיגה של צבעים, ריחות וטעמים בצליליו הקסומים של הפסנתר. אני תקווה שהמיזם המקסים הזה יביא להתעניינותם של תושבי ירושלים, ושכמו שהם בהמוניהם לשוק, יגיעו בהמוניהם לפסטיבל הפסנתרים המיוחד שלנו, בתיאטרון ירושלים, אשר יוקדש השנה למוסיקה של שופן".



טלי פרידמן יו"ר וועד סוחרי השוק, הגיבה גם היא בהתלהבות. "החיבור בין תרבות לשוק הוא מובן מאליו מבחינתי. אנחנו משלבים כאן את כל הגוונים של ארץ ישראל היפה, וזו הייתה יוזמה נהדרת לקראת חג הסוכות. אני משוכנעת שנראה רבים מהקונים והסוחרים גם במופעי הפסטיבל. נשמח לעשות עוד יוזמות מקוריות מהסוג הזה עם תיאטרון ירושלים וכל גוף תרבותי שירצה בכך".