אלפי צופים בהיכל התרבות בתל אביב ורבים נוספים ברשתות החברתיות נפרדו ביום ראשון מהמאסטרו זובין מהטה, שפרש מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית בקונצרט אחרון בניצוחו. מהטה שימש ב־50 השנים האחרונות מנהלה המוזיקלי של התזמורת, ובמהלך הקונצרט הוענק לו התואר "מנהל מוזיקלי אמריטוס". את מקומו בתזמורת ימלא מעתה להב שני.



"בין כל הדברים שהשגתי ב־50 השנים האחרונות נותר דבר אחד שלא השגתי: אני לא יכול לדבר עברית", אמר מהטה הנרגש לקהל, "אני לא באמת מבין מה קורה ועל מה אני מוותר, אבל כשאבין בטח אגיד לאשתי את כל מה שאני מרגיש ואודה לה על כל שנות התמיכה בי. תודה רבה, להתראות והצלחה גדולה לכולכם, לכל עמיתיי, אני אוהב את כולכם".



מהטה מונה על ידי התזמורת הפילהרמונית הישראלית ליועץ מוזיקלי ב־1969 ולמנהל מוזיקלי בשנת 1977. בשנת 1981 הוארכה כהונתו בתפקיד זה לכל ימי חייו. הוא ניצח על התזמורת הפילהרמונית באלפי קונצרטים, הקלטות וסיורים בחמש יבשות. בקונצרט המיוחד התארחו חברו הקרוב של מהטה, הפסנתרן יפים ברונפמן, זמרת הסופרן חן רייס, המצו־סופרן אוקה פון דמראו, המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני והמקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים.



התזמורת נפרדה ממהטה – יליד בומביי – ומאשתו ננסי במחווה הודית מסורתית, כאשר עם תום הקונצרט העניק להם המזכ"ל אבי שושני שרשראות פרחים, בעוד כל חברי התזמורת משליכים עליהם ורדים אדומים.