התופעה של סלבס שמנסים את מזלם גם כזמרים היא לא תופעה חדשה. אמנם מי שנושאת דגלה של התופעה כיום היא ניקול ראידמן, שהקליטה שלושה שירים ראשונים ("צ'או בייבי", "מחפשת את האחד" ו"אישה קטנה עם כח") והדפה שמועות על רומן עם אקי אבני, אך כבר מסוף שנות ה-60 החלה התופעה של הסלבס המזמרים.



בשנות ה-60 הקליטה מנדי דייויס רייס, הדוגמנית והיצאנית לשעבר שנחשבה למלכת חיי הלילה התל אביבים דאז תקליטון שירים. מני פאר, העיתונאי ושדרן הרדיו הקליט אף הוא שיר בשנת 1971 בשם "בסימן עלייה", וגם מגישי הרדיו מושיק טימור ורויטל עמית הקליטו בשנת 1977 דואט בשם "שריקה שווה זהב". 




מי שלקחה את הטרנד של סלבס ששרים צעד אחד קדימה ועוררה הדים רבים הייתה פנינה רוזנבלום שבשנת 1983 ביצעה בקדם האירוויזיון את להיטה "תמיד אישה" שכתב והלחין עבורה דני רובס וזכה לתגובות אמביוולנטיות ולהשמעות רבות באותה תקופה.
 
יעל בר זהר הקליטה עם רון שובל את "את ואני", מורן איזנשטיין הקליטה את "הבל החן, שקר היופי" של חיים צינוביץ', בן זוגה דאז, עודד מנשה הקליט את "עודד אמר" (להרים ידיים) ואפילו לונדון וקירשנבאום הקליטו שיר מקורי.

 
היו גם כמה ניסיונות מוצלחים של סלבס ש"חטאו" בשירה. שרית וינו אלעד וחני פירסטנברג, שחקניות הסדרה "הבורגנים" הקליטו עבור הסדרה קאבר לשיר "דרכנו" שהתפרסם בביצועו של דני בסן, קאבר שהצליח להפוך לשיר השנה בשנת 2002.

הדוגמנית - שחקנית מלי לוי ובעלה כדורגלן העבר שמעון גרשון בשיר "שמיים כחולים". גם אבי גרייניק, עידן אלתרמן, ירדן בר כוכבא ויסמין קידר, הלא הם להקת "לולה" הצליחו מאד עם השיר "ימים של שקט", להיטם הבולט היחיד.



בפודקאסט "מילים ולחן" סקר דודי פטימר את מיטב השירים המוכרים ששחררו הסלבס תוך הסיפורים מאחוריהם ובשילוב הקלטות נדירות. כך למשל חשף את "שיר התפרן" שהקליט בשנת 1990 הפזמונאי יוסי גיספן, כשניסה מזלו (ללא הצלחה יתרה) כזמר ואף הוציאה קסטה שלמה שנגנזה בסופו של דבר.

היו גם כאלה שעברו את המסלול ההפוך: קודם ניסו מזלם כזמרים ואז התפרסמו בשל עיסוקים אחרים. 



לדוגמא: המפיקה טמירה ירדני ("הכוכב הבא לאירוויזיון", "טד"י הפקות") החלה דרכה כזמרת בצמד "הפנינים הכחולות" (עם עודד זמיר), שדרן הרדיו והטלוויזיה יורם ארבל פרץ עם "אני אצבע את השלכת בירוק" שהעפיל לצמרת מצעד הפזמונים, רפי גינת היה חבר בלהקת "הברושים" בתחילת דרכו וגיא מרוז בגיל 16, כתב וביצע להיט ראשון – "סיפור קטן".

חלק מניסיונות הסלבס לשיר עברו בהצלחה וחלק כשלו, מה שבטוח שהטרנד הזה מספק לא מעט רגעי בידור ושעשוע למאזינים ולצופים ומאששים את ההשערה שכל אחד יכול לשיר (גם אם הוא לא זמר).