הזמרת מירי מסיקה ממשיכה להפתיע בקו המוסיקלי המרענן שלה, ומוציאה סינגל חדש, "כמה כמה", שחושף את כל האמת על הריגושים החייתיים והמסוכנים בחייה. הזמרת שוחחה עם איריס קול ב-103FM וסיפרה על המקור לכתיבת השיר ועל ההתחבטויות הפנימיות שהובילו אותה לכתיבת מילותיו העוצמתיות.



שירך החדש "כמה כמה" מדבר על ההתמכרויות שלנו לריגושים והוא שיר מעולה. הצהרת על עצמך בשיר שאת מכורה ומנסה לאסוף סביבך כמה שיותר מכורים.
"זה יפה שאת אומרת את זה. כשכתבתי את השיר זה היה התהליך שעברתי אך לאחר מכן חשבתי לעצמי שאני יכולה להיות כמו חאליסי שבאה לשחרר אתכם מזה".





בואו נשרף הכל למעשה.
"בדיוק. זה לא בהכרח ההתמכרות לריגושים אלא להרס עצמי. זו השאלה הקיומית שלי כאמן. השיר הזה נכתב ממקום מאוד נמוך של מי שרוצה להיות אמא ורעייה טובה. מה שהמשפחה דורשת זה שקט בעוד שמה שאומנות דורשת זה סערה וכאב. כשאני מסתכלת של הביוגרפיה של האמנים הכי גדולים אתה אומר לעצמך 'אלוהים ישמור' ושואל מה אתה מוכן להקריב. אם לא היה לי ילדים ובעל הייתי מגיעה למקומות אחרים ואולי גם נהנית מזה. היצירה ברובה מגיעה ממקומות מאוד נמוכים. השאלה היא אם להביא את עצמך למקומות האלה או להישאר שפוי. הבנות שלי יקרות לי הרבה יותר מהשירים".



ועל השאלה הזאת אין תשובה בשיר?
"אין תשובה, אולי בפעם הבאה. עד שאתה לא מרגיש את הפציעה ומדמם, באופן מטאפורי כמובן, אתה לא יכול להבין את המקום הזה".





איפה את מדממת באופן מטאפורי?
"זה יכול לקרות בכל כך הרבה מקומות וזה קרה לי אך אני מטופלת. כשלמישהו יש כנפיים ואתה רוצה שהוא יהיה כמו כולם, אתה תגזור לו את הכנפיים כדי שיהיה שייך או שתיתן לו לעוף כי הוא קיבל מתנה".


את חושבת שגבר יכול היה לשיר את השיר הזה?
"כשאני מסתכלת על השירים של שלמה ארצי לדוגמא ששר לכולם, חבוי בשירים שלו נקודות מאוד אפלות אך הוא מסתיר אותם בדימוים כל כך יפים. כך גם לאונרד כהן. לנשים יש נטייה גדולה יותר להרס עצמי בעוד שלגברים יש נטייה להרס הסביבה. זה שני דברים שונים. כששלמה כותב 'רוב הזמן את אשתי', ושאלות על המחיר שצריך לשלם כדי לחוות את החיים עד הסוף, בלי סמים. סמים זה הרי לחלשים. הריגושים האמיתיים יכולים לבוא מהתאהבות או טיפוס על ההר הכי גבוה. יש לזה סיכון ומחיר והשאלה היא אם אתה מוכן לשלם אותו כדי לכתוב שירים. אולי בכלל עדיף לקבל שירים מאנשים אחרים שחוו את זה ואני רק אשיר".

אני לא בטוחה, כי תמיד יגיע הגירוי הפנימי להגיע גם כן לקצה ההר. ספרי לי על ההופעה המיוחדת שאת מתכננת בהיכל התרבות בתל אביב.
"אמנים מופיעים. כל הופעה בשבילי היא חגיגית. בגלל שהיכל התרבות יש גודל כזה, עוד נגנים, שמלות, מסכים, תאורה ומאווררים – זה מרגיש כמו חתונה. ההופעות האלה מאפשרות לי להגיע לרגעים בהם אני יכולה להתבטא יותר. זה מאפשר לי לעוף רחוק יותר. זה נורא כיף. יהיו גם מלא הפתעות שאני לא מפרסמת".