בעוד המצב הבטחוני רועש ויש האטה בשל כך גם בצאת שירים חדשים השבוע, הפופ די נחלש השבוע ונפל לבנאליות משוועת בפי יוצרים חדשים כאלסי דול, ואילו הקומבינציה בין הרוק והאוריינטליות תפסו תאוצה ו"ניצחו", השבוע לפחות, את מיקומו של הפופ בישראל.



ג'ירפות שוברים "שתיקה" בת שנתיים (מאז אלבומם הקודם, "מי שלא חולם, כועס") עם "יש לי חור בלב בצורה שלך", שיר חדש ובועט שהולחן והופק יחד עם עטר מיינר. השיר שומר על הדנ"א המוכר, האהוב והידוע של הלהקה שנעה במקום הבטוח עם תוספת של נגיעות אתניות שמוסיפות נופך מסקרן להפקה המוזיקלית.



השיר כולל פזמון קליט וביטים סוחפים ומארחים זמרת צעירה ואנונימית – Damsel Is Depressed שמוסיפה גרוב מעניין לתוצאה הסופית.






אנחנו נשארים עם גלעד כהנא והפעם בשיר שהוא כתב יחד עם דודו טסה – "הקיר", המשלב כהרגלו של טסה בין אלמנטים רוקיים מערביים לאלמנטים מזרחיים ההולמים היטב את קולו של טסה.



הוא לא מחדש יותר מדי ולא מביא וייב שאינו צפוי, אבל הוא עושה זאת עם הרבה נשמה והכנות הטוטאלית בה מבצע שיר רומנטי, מצליח לקלוע בול לתוך הלב.







האחיות A-WA לקחו את "ודוד יפה עיניים", מלהיטי הדיסקו של יגאל בשן מהסבנטיז ועשו לו קאבר חדש ועכשווי. אני חייב להודות, שעם כל אהדתי והערכתי הרבה למוזיקה של האחיות, הפעם זה פחות הצליח לגעת בי.



הן עדיין מציגות הרמוניות נהדרות והפקה מוזיקלית חדשה, אבל האנרגיה והוייב המקפיץ לשיר שנועד ככזה היו חסרים לי והאינטרפרטציה החדשה פחות הצליחה להלהיב אותי. ציפיתי ליותר.







כשאלסי דול הוציאה את הסינגל הראשון שלה, "לא צריכה", האמנתי לה כשהיא שרה. היא נשמעה כנה, רעבה להצליח ומלאת תשוקה. עם זאת, כששמעתי את השיר החדש שלה – "בובה" איבדתי את אותה התחושה.



מעבר לעובדה שקולה נשמע בו מסחרה טכנית ללא שום רגש או אמוציות, הניסיון להתחקות אחר שאר זמרי הטראש-פופ הטיפשי מעט מאותו ז'רגון מצטייר בעיני כמיותר ואף פתטי במקצת, שכן אלסי של השיר הראשון גרמה להאמין שיש בה משהו מקורי שהוא מעבר לסתם עוד אחת מיני מיליון ואם תמשיך להקליט שירים כמו השיר הנוכחי – עתידה, לצערי, בקרוב מאד להיעלם מהתודעה כלעומת שבאה.






חם בחו"ל


קניה וסט, הנשיא האופציונאלי הבא של ארצות הברית (?), שהוציא בימים אלה אלבום חדש – Jesus Is King, ממשיך להתניע מנועים לקראת הכריסמס הקרוב ומשחרר את הקליפ לשיר Follow God. השיר מלודי ומלא תחינה לאלוקים, אך הקליפ די משעמם ומתרחש באזור מדברי ללא שום פואנטה.






הצ'יינסמוקרס ממשיכים את הקיטשיות האולטימטיבית שלהם ומשחררים את Push My Luck, בלדה רומנטית ומתוקה על סף צמר גפן שגובלת בקיטשיות להמונים.






איגי אזליה ואליס צ'אטר שחררו השבוע את אחד הלהיטים הגדולים של התקופה הקרובה – Lola שהפזמון שלו לקוח מהלחן של השיר הנודע מהפיפטיז "MAMBO ITALIANO" וממשיך לטראפ חושני ובועט שאי אפשר להישאר אדישים אליו.