זה לא סוד שמתי כספי נחשב לאחד המוזיקאים המשפיעים ופורצי הדרך בפסקול הישראלי. עם ארסנל קלאסיקות בלתי נדלה, הצליח כספי להטביע חותמו במוזיקה המקומית בשלל כובעיו כיוצר, מלחין, מעבד ומפיק מוזיקלי וגם מבצע ולוות אותנו כבר למעלה מ-50 שנה.



בפודקאסט של "מילים ולחן" שהוקדש לכספי לרגל הגיעו ל-70, חקר דודי פטימר את ההשפעות הרבות על כספי וההרפתקאות המגוונות שבהן התנסה לאורך הקריירה הענפה, בשלל "פרצופיו" המוזיקליים.





כספי החל דרכו כזמר פופ ורוק, ז'אנר עימו הגיע לשיאו בעבודה עם שלמה גרוניך ("מאחורי הצלילים") ומאוחר יותר בעבודה עם ריקי גל. לבלוז מכר נשמתו בשיר "לא ידעתי שתלכי ממני" שעד היום מרטיט לבבות עצובים.



בהמשך גרם למדינה שלמה להתמכר למקצב הברזילאי עם "ארץ טרופית יפה" וכן שירי הבלקן בפרויקט מיוחד שהפיק בשנת 1980.





הוא גם עשה דיסקו יחד עם דורי בן זאב בשירם המשותף – "ואתם רוקדים", שנחשב גם לחלוצי בז'אנר הFאנק ובהמשך גם נדבק בשיגעון הרגאיי עם "רגאיי של עברי".



בשנת 1982 נגע גם בקאנטרי במסגרת תכנית הטלוויזיה "עמק הנהר האדום" שחזרה לשירי הקאנטרי האמריקאי של שנות ה-40 וה-50 ובשנת 1987, כשנקרא לדגל להפיק את אלבומה של ירדנה ארזי "נשמה צוענית", חלש גם על הצלילים הצועניים.



בשנת 1990 כספי לא פסח גם על המוזיקה המרוקאית, בייחוד עם השיר "נחליאלי" שהצליח כל כך עד כי להקת שפתיים החליטה לתרגמו למרוקאית. במזרחית, אגב, גם נגע כספי כשהלחין שיר חפלה ישראלי עבור אושיק לוי בסבנטיז – "רגליים".