בשלב האודישנים של העונה הנוכחית של "הכוכב הבא לאירוויזיון", לצד אמנים צעירים ומתחילים, ולצד שמות מוכרים כאיציק שמלי, אוהד שרגאי ודנה לפידות, ניסתה את מזלה גם היוצרת והזמרת ליאורה יצחק - שפרצה לחיינו עם השיק ההודי לפני לא מעט שנים - מול שופטי "הכוכב הבא" עם להיטה הגדול "מעלה מעלה", ועברה פה אחד לשלב הבא.



"קיבלתי ים שיחות והודעות אחרי התוכנית", מתרגשת יצחק. "ישבתי שבוע ימים והשתדלתי לחזור לכולם ולא לפספס שום הודעה. כל הודעה מלאה באנרגיה טובה ומרוממת. לכן היה לי חשוב לעבור על כולן. ברחוב מסתכלים עליי, מזהים ומבקשים להצטלם. זאת תחושה נהדרת".



במהלך ביצוע השיר בתוכנית, הפתיעה יצחק את השופטים ואת הקהל כשנשכבה על הרצפה והמשיכה לשיר. "ההשתטחות הזו הייתה מתוך התרגשות", מסבירה יצחק. "קיבלתי התקף קל מההפתעה הנהדרת, וזאת הייתה הדרך שלי לפרוק את ההתרגשות. אני מאוד אוהבת וחיה את הבמה, רוקדת, משתגעת וצוחקת עם הקהל".





איך הייתה ההופעה בתוכנית?
"חוויה קוסמית וענקית. אחת החוויות המסעירות. נפתח לי התיאבון לעוד. אני יודעת שאני שונה בנוף וייחודית, ומצפה לתת את ה־100% שלי, להתקדם ואולי לייצג את ישראל באירוויזיון".



סיפורה של יצחק יכול לשמש תסריט נהדר לטלנובלה בוליוודית. היא נולדה בלוד לפני 45 שנים, להורים שעלו לישראל מהודו. בילדותה החלה לשיר באירועים הודיים מקומיים, ובגיל 15 נסעה לבדה למומביי כדי ללמוד מוזיקה ושירה הודית. ללא ספק, צעד סופר אמיץ לטינאייג'רית. "זאת לא הייתה ההחלטה הנכונה, בטח לא לנערה בת 15", מודה יצחק בדיעבד. "יום אחד אכתוב ספר, ויש מצב שירצו לקנות את הסיפור שלי ולעשות עליו סרט. רוב החוויות שמורות אצלי בגדר סוד. חלקן אני חושפת בהופעות. חלקן שמורות על לוח לבי עד שיום אחד אוכל לתת להן במה".



בהודו שרה יצחק בסרטים הודיים "מייד אין בוליווד", ובגיל 24 חזרה לישראל ("ההורים הפסיקו להזרים כספים", אמרה בתוכנית) וניסתה להשתלב בתעשייה המקומית. במהלך הזמן שיתפה פעולה עם אמנים כמו הדג נחש ("חליפות"), עידן רייכל ("מילים יפות מאלה"), יואב יצחק ("שיר בשניים") וסטטיק ובן אל ("נמסטה").




חוץ מ"מעלה מעלה", הוציאה יצחק כמה שירי סולו, בהם "פריפריה", "הלילה חתונה" ו"בואי מהלב". ב־2020 תוציא אלבום סולו ראשון, שיכיל שירים שכבר הוציאה, שירים חדשים וקאבר מפתיע בהודית.

עם רוח גבית חזקה מ"הכוכב הבא", יוצא היום "עננים", סינגל חדש של יצחק. "בראש השנה 2019 קיבלתי הודעה מדודו טסה שיש לו שיר שכתב עם גלעד כהנא והוא הלחין, ויש לו הרגשה שזה יושב עליי בול", היא מספרת. "הקשבתי לשיר, והוא לא הפסיק להתנגן לי בראש. משם הכל התגלגל להקלטה".



על מה בעצם השיר?
"השיר מדבר על אישה חזקה שלוקחת החלטה לשמור על בן זוגה, גם כשהיחסים כבדים ושבריריים. כל מאזין יכול לקחת את משמעות השיר לאזור ההבנה שלו".

מרגישה שאת חיה את החלום?
"בהחלט. לפני חמש שנים בדיוק, ביום שהכרתי את דודו טסה, לא הצלחתי לישון כל הלילה. היו לי פרפרים בבטן. הרצון להיות בקדמת הבמה הפך למטרה. המציאות שלי היא החלום שלי, והחלום מקבל כל פעם משמעות חדשה. עשיתי דרך ארוכה, ואני מעריכה כל תקופה בה. לכן אני מאוד מחוברת לסנטר שבי. אני מאושרת עם בעלי ובנותיי, ליאן ונופר".

מה דחף אותך ללכת ל"הכוכב הבא לאירוויזיון"?
"רציתי לסגור מעגל עם ליאורה בת ה־15. ההחלטה לא הייתה קלה, כי כל הקריירה עמדה באותו רגע במבחן. היו לי המון מחשבות שמא, חלילה, המסך לא יעלה. אבל הגעתי למסקנה שלנסוע להודו בגיל 15 הייתה ההחלטה הכי קיצונית שלי. תמיד הייתה לי אמונה בבורא עולם שישמור עליי, אז החלטתי לצאת ל'הכוכב הבא', ולשחרר שם את כל הפחדים והמחשבות שלי".