בין אלפי מוזיקאים ישראליים ומוכשרים היו גם כאלה שהחליטו לקחת את היכולות המוזיקליות שלהם צעד אחד קדימה, ולהלחין נעימות אינסטורמנטיליות יחידות במינן לצד העיסוק הסטנדרטי בפזמונים. בפודקאסט הקרוב של 'מילים ולחן' חזר חוקר המוזיקה דודי פטימר למיטב הנעימות המיתולוגיות במוזיקה הישראלית, והשמיע לנו קטעים אינסטרומנטליים שעיצבו בצורה זו או אחרת את הפסקול המקומי. 

פטימר בחר לפתוח את הפודקאסט עם מוצג נדיר; רצועות מוזיקליות שכתב נפתלי אלטר לסרט 'גבעת חלפון אינה עונה'. חלק מהרצועות השתלבו בסרט, ולחקן לא ראו אור מעולם. פטימר חשף את אחת הנעימות הלא ערוכות מאולפן ההקלטות בהשמעת בכורה רדיופונית, ודאג להציג בפנינו את הסיפור שמאחורי המנגינה. 

אם חשבתם שפה זה נגמר טעות בידכם, כי בין נעימה אחת לאחרת הצליח פטימר לחשוף ביצוע אינסטומנטלי נדיר שלא ראה אור על גבי תקליט או דיסק. אנחנו מדברים כמובן על הנעימה 'הגר' שיצר שלום חנוך עבור אריק איינשטיין. את הנעימה הקליטה להקת 'הברנשים של פיאמנטה', להקת פופ־ג'אז מתקדמת מסוף שנות ה־60. אותה להקה ליוותה את אינשטיין באותן שנים, ונהגה לסיים את הופעותיו עם המנגינה הזו, בזמן שאינשטיין ומנהל ההופעות שלו צבי שיסל נמלטו מהמוני המעריצים. 

בין הנעימות הנוספות שנשמעו בתוכנית תוכלו למצאו את הקונצ'רטו הכפול לשני כינורות של באך, בביצוע של חברי להקת הצ'רצ'ילים. 'התמנון האיטר', אותה הקליטה להקת 'כוורת' בשיתוף תזמורת קול ישראל בערבית, בניצוחו של זוזו מוסא. גם 'ריקוד המכונה' של להקת 'משינה' נכנס ביראת כבוד לרשימה הגדולה, ו'נעימת השיכורים' של יוני רועה, שפתחה את 'שישי בטברנה', תוכנית הטלוויזיה הפופולרית בערוץ הראשון. 

הפודקאסט 'מילים ולחן' לוקח אותנו למסע בעקבות התופעות, הסיפורים, השירים והאמנים שעיצבו את הפסקול הישראלי לאורך שנותיו. דודי פטימר הוא עיתונאי וחוקר מוזיקה, יוזם פרויקט תיעוד המוזיקה הישראלית דודיפדיה.