אף פוליטיקאי ואף מתמודד שעיקר משנתו ומהלכיו בתוך הבית סבבו סביב התחום הפוליטי, לא הצליחו להתנחל בלבבות הצופים ולהתקרב לזכייה באף אחד מהעונות הקודמות של התכנית. הסברה הרווחת הייתה שהצופים מעדיפים לראות דמויות עם סיפור חיים מעניין שעוברות תהליך מסוים בבית (בעיקר אם התהליך מלווה בהתחברות רומנטית עם בן/בת זוג), מאשר עוד תכנים פוליטיים, שבעצם לא מממשים את האסקפיזם שתכנית כזאת אמורה לספק בהגדרתה. ההחלטה של הזכיינית למקד את העונה הנוכחית בעולם הפוליטי, בעיקר בעידן שבו מערכת בחירות רודפת מערכת בחירות ונראה כי מעולם לא הורגש מיאוס כה גדול מצד הציבור בנושא זה, היא החלטה נועזת שעשויה לחרוץ את גורל הפרנצ'ייז לשבט או לחסד.
אולם בתוך הטקסט הגלוי לעין, ניתן למצוא גם סבטקסט, שבו אפשר להבחין בפנטזיה הפוליטית שהזכיינית הצליחה לייצר: מיקרוקוסמוס שבו ה"ביביזם", שאורן חזן מייצג, נשאר מבויש לבד בפינה (בליווי השוליים הסהרוריים המיוצגים על ידי המתמודד גד פניבילוב), כשכל המתמודדים "הממלכתיים" מצטרפים למחנהו של ניר, ולבסוף גם עוזב הרבה לפני סיום העונה.
אהה וגם יש את יעל פפר, אחת מנשותיו לשעבר (שמתם לב כמה לשעברים יש בעונה הזאת?) של גואל רצון, אבל כמעט ושכחנו ממנה, כי בתוך כל הבלאגן הפוליטי, הדמות שלה הלכה קצת לאיבוד.