בתקופה עמוסה בשירים חדשים ובעוד עיני תעשיית המוזיקה כולן נשואות לנבחרת "הכוכב הבא לאירוויזיון" לקראת שלב הגמר, ניסיתי לברור כמה מהשירים הבולטים שיצאו השבוע.

עדן מאירי, יוצא "הכוכב הבא לאירוויזיון" שפרץ חזק עם אחד מלהיטי השנה הקודמת – "לך עם האמת שלך", שחרר השבוע סינגל שלישי – "היית לי טעות", שיר המכוון כבלדה שוברת לב ביחסים של בינו לבינה. 

מאירי הוא זמר ענק. הקול הבוגר והעוצמתי שלו מספיק כשלעצמו בכדי לגרום להאזין לו בסקרנות ובהערכה, והשיר החדש אמנם כולל טקסט בוגר ובתים קליטים ומלודיים שנשמעים מבטיחים, אך הפזמון לא כל כך מתרומם ולא נותן את הטאץ' הרצוי לצורך הפיכת השיר ללהיט שייזכר. 

מה שבולט לאורך השיר זה קולו של מאירי שמאפיל הפעם על הלחן והעיבוד, מה שהוא כמובן לא רע, אבל מבחינת המכלול השלם של השיר, הוא לא מצוין אלא בסדר.

רועי מכלוף, שמוכר בתעשייה כמוזיקאי ומעבד מוכשר וכחלק מהצמד "קומונה" (היה להם לפני כשנתיים להיט מינורי בשם "אין מצב") הוא הסולן  בשירו החדש של עילי בוטנר – " מי ישמור על שנינו", כחלק מהפרויקט של בוטנר שנמצא בשיא "מלודיותו".

השיר "מי ישמור על שנינו" הוא מסוג השירים שכשאתה רק שומע אותם, אתה ישר אומר לעצמך: "וואלאק! זה להיט!". הטקסט הנוגע והמרגש לצד הלחן המאוד קליט והביצוע המלטף והיפהפה של מכלוף עושים את העבודה היטב וללא ספק מדובר בשיר שלא יעבור זמן רב ויחרוך גם את גלגל"צ ואת שאר תחנות הרדיו.

Hold On הוא השיר החדש של "לולה מארש", אחד ההרכבים הישראלים שעושים חיל אמיתי בחו"ל, מתוך האלבום החדש – Someday Tomorrow Maybe. 

השיר יוצא מקיטשיות ומגיש מוסר השכל, אופטימיות ותקווה שמועברת לכל אורך השיר, בייחוד בצורת שירתה של יעל שושנה כהן שתפרה יחד עם גיל לנדאו שיר ששומר על הפאסון של ההרכב מחד גיסא, ומאתגר את האוזן מצד שני בהפקה המוזיקלית המתובלת היטב.

אהבתי מאוד את השיר החדש והמאוד מתקדם של יסמין מועלם והראפר שקל – "מסיבה", שיר שמציג ווקאליסטית מעולה וחצופה, כזו שיכולה לנוע בין רגישות לטיזריות ובביטחון עצמי ממשיכה מועלם (שזה הסינגל השני שלה מאלבום בכורה עתידי) לסקרן ולהביא וייב חדש ומרענן והשילוב עם שקל תפור ככפפה ליד.

חם בחו"ל

אחרי המתנה רבה, סלינה גומז משחררת את אלבומה החדש - Rare  כשמלווה אותו קליפ מושקע לשיר הנושא הפופי, הקיטשי, הקליט והגומזי שמרים לסלינה ואמנם לא מציג פן חדש שלה, אך מזכיר שוב למה כל כך כיף לאהוב אותה ואת השירים שלה. 

רגע לפני שיוצא אלבומה החדש – Manic, הלסי מגישה שיר חדש שזוכה לקליפ סקסי ונוטף מיניות וחושניות (שנראה בסופו כמו אורגיה המונית) – You Should Be Sad שנשמע כאילו הזמרת מתיימרת להישמע עכשווית או טינאייג'רית בכוח ובמאמץ (די מוגזם). השיר נע בין קאנטרי קל לפופ עדכני אך מלבד להיות שיר טרנדי, אין בו יותר מדי עומק או עניין מיוחד מלבד להישמע להיט גנרי שיתפייד במהרה.

"החיים טובים", כך גורסים ראפרים פיוצ'ר ודרייק בלהיט החדש והמשותף שלהם – Life Is Good שמצייר תמונה ריאליסטית לשגרת היומיום של עובד במעמד הפועלים הבינוני. אמנם הטקסט לא ריאליסטי לאור מעמדם של השניים, אבל הוא כן נוגע חברתית בנושא שמדבר למאזין הממוצע, כולל ביטים מעולים וכימיה טובה (כצפוי) בין השניים.