זה השבוע הכי קר בשנה והגשמים לא פוסקים, מה שגורם ללא מעט זמרים, זמרות והרכבים לנסות ולחמם לנו את הלב בחומרים חדשים המנסים לרענן ולחדש. לחלקם זה עובד ולחלקם פחות.

לאחר שלושת השירים הראשונים ששחררה בשנת 2019 ("אישה קטנה עם כוח", "צ'או בייבי" ו"מחפשת את האחד"), השיקה ניקול ראידמן שיר חדש מתוך פרויקט בינלאומי שלה פרי שיתוף פעולה עם הזמר סאקיס רובס, שזוהר כוכבו בעיקר באזור יוון.

השיר Shake It הוא טראש פופ, דהיינו שיר עם פזמון קצבי וקליט אך ביצוע בינוני, לחן סטנדרטי שזוכה להפקה מוזיקלית אדוקה ומושקעת וביצוע די חלש של ראידמן שלא כל כך מרשימה כזמרת מבחינה קולית (בלשון המעטה). הדבר היחיד שמציל את השיר מאסון טוטאלי זה הפזמון שנתפס באוזן ללא קשר ליכולות הקוליות הדי מוגבלות, לדעתי, של המבצעים.

לחן מלודי ויפהפה, ביצוע עדין ורך שמהלך בצורה רגישה ומלאת כוונות לאורך כל הטקסט וטקסט אישי ומלא משמעות פרי עטו של מאיר גולדברג מרכיבים את השיר החדש שהלחין והפיק שמוליק נויפלד – "כל מעייני" בפרויקט חדש שלו כשהמבצע הוא לא אחר מאשר ישי ריבו, אחד הכוכבים הגדולים כיום.

ריבו משכיל לגשת לשיר בצורה אינטליגנטית ונטולת מניירות, מבין את מה שהוא שר ומעביר את הצמרמורת גם למאזין. ככה יוצרים קלאסיקה!

מאוד הופתעתי לטובה לשמוע את שיתוף הפעולה המוזיקלי בין איגי וקסמן לבין דותן מושונוב המוכשר שהפיק לוקסמן את שירה החדש (השניים כתבו והלחינו אותו במשותף) - "הלכנו לאיבוד".

השיר הוא פופ מתקתק במארז עכשווי שתופס את האוזן מהרגע הראשון כשיר קצבי וקליט שתפור היטב למידותיה הקוליות של וקסמן שנשמעת רלוונטית ומעולה ועם זאת, אני כועס עליה שהיא לא מוציאה בקצב יותר מהיר שירים כאלו מעולים שמתאימים לה מאוד.

להקת "התבלינים" שחיממה לנו את הלב בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" העונה, מנצלת את המומנטום היטב ומשחררת את "עוד שתיקה", שיר שטבול כולו בדנ"א האהוב והידוע של הלהקה ועם קולו העוצמתי והמיוחד של שחר נהרי. 

השיר עוסק בתהיות שעוברות במוחו של גבר בזמן שהוא משוחח עם האישה בחייו, והלחן הקודר מעט והרוקי משתלב היטב עם הטקסט מפוצץ הרגשות והביצוע המעולה של נהרי. אם אתם צעירים מאוד ולפני "הכוכב הבא לאירוויזיון" חלילה לא הכרתם את "התבלינים", אז יש לכם הזדמנות לשמוע אותם בשיא תפארתם בשיר החדש.

חם בחו"ל

הקליפ החדש של הג'ונאס בראדרס – What A Man Gotta Do נשמע להיט מהרגע הראשון, לא רק כי הקליפ שבו משחזר מחווה לכמה סרטי פולחן (ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון ב"גריז", ג'ון קיוזאק ב"אמרי לי כן" וטום קרוז ב"שעשועים מסוכנים"), אלא כי הוא גם סקסי, חצוף ועם טקסט ולחן שלא מאפשרים שלא לקום ולרקוד.

 אחרי לא מעט טיזרים, פרובוקציות והמתנה רבה, הזמרת הלסי הוציאה את אלבומה החדש והמדובר- Manic שכולל 18 שירים שכתבה. הלסי סיפרה בראיונות כי האלבום מנסה פחות למכור אשליות ולשדר אופטימיות לא מציאותית אלא לשקף את נקודת מבטה העכשווית על העולם ועל נושאים שמטרידים אותה.

האלבום כולל, לצד השירים החדשים של הלסי, גם כמה להיטים ששרפו את הרדיו והרשתות: Without Me (שצעד במקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי), Graveyard ו-Finally // Beautiful Strangers. האלבום נוטה לכיוון הפופ על שלל גווניו כפי שהלסי תמיד אוהבת לנסות ולפרוץ בו גבולות.