המוזיקאי עמרי סמדר הוציא לאור אלבום חדש שמייצר 'קולאז'' בין מוזיקה קלאסית ישראלית לבין מוזיקה אלקטרונית. לרגל צאת האלבום התארח באולפן של חוקר המוזיקה דודי פטימר, והביא את הסיפורים שמאחורי העבודה על האלבום. 

סמדר הוא בוגר האקדמיה למוזיקה בירושלים, פסנתרן ומעבד מוזיקלי שהחליט לסמפל שלל להיטי עבר שהשפיעו, לתפיסתו, על הפסקול הישראלי: מצד אחד שושנה דמארי שרה בתימנית עם שי צברי את "ספרי תמה", ומהצד השני אריק לביא שר פופ הומוריסטי בשירו "לא גומר ת'חודש". סמדר לא עצר שם, והביא באלבומו גרסאות נוספות ומרעננות ללהיטים הגדולים של ברי סחרוף, יהודית רביץ, ועוד רבים וטובים.

השירים באלבומו חלקם בני יותר מ־50 שנה, ובהתרגשות רבה העניק להם סמדר הפקה מוזיקלית חדשה שמצליחה לשלב בין גרוב לנגיעות אלקטרוניות שהותאמו, לדברי סמדר, לרחבת הריקודים של ימינו מתוך רצון לשמר את המורשת, ולהנגיש את העושר המוזיקלי גם לדור הצעיר. 

בפודקאסט סיפר סמדר לפטימר על תחילתו של הפרויקט, על חבלי הלידה הלא פשוטים ביצירתו, על הסיפורים מאחורי הקלאסיקות הגדולות, ועל השיר הנדיר 'רוחות מדבר' של שוער מכבי יפו המנוח, הרצל קביליו, שנמצא במקרה ויצא לאור שוב 35 שנה לאחר שהוקלט בפעם הראשונה. אין כל ספק, מדובר בנושא מרגש.

עמרי סמדר ישיק את האלבום קולאז' בתאריך ה-21.2 (יום שישי) בשעה 21:00 ברח' הרצל 16, תל אביב.