הזמר עידן עמדי למען השבויים: המוזיקאי שידוע בקשר שלו למשפחתו של סגל הדר גולדין, פרסם היום סרטון בו הוא קורא לציבור הישראלי להפסיק לשתוק אל מול חוסר העשייה של הממשלה בהשבתם מידי חמאס של גולדין, סמ״ר אורון שאול, אברה מנגיסטו.

עמדי הצטרף לקמפיין המשותף של המשפחות לו שותפים גם אמנים נוספים, נציגי משפחות שכולות, אנשי עסקים בולטים מהמגזר הפרטי ונציגי פורום המילואימניקים.

עידן עמדי בסרטון למען החזרת בשבויים

בסרטון שהועלה לדפים של עמדי ברשתות החברתיות הוא אומר כי "עסקת השבויים והנעדרים עם חמאס למעשה כבר יצאה לפועל. בכל חודש נכנסים לעזה עשרות מיליוני דולרים במזומן, ועוד מאות מיליונים בסחורות כמו מלט, צמיגים, דשן חקלאי וציוד רפואי. מאז 2015 נכנסו לישראל יותר מ-80 אלף עזתים לקבלת טיפול רפואי, בזמן שאברה מנגיסטו עדיין מחכה לתרופות שלו. בתמורה לכך ישראל מקבלת טילים ובלוני נפץ".

עמדי מוסיף בסוף הסרטון כי "אני לא פוליטיקאי ואני לא יודע האם יש פתרון לעזה. אבל, אני יודע שמגיעות לנו כמה תשובות. למה אנחנו ממשיכים לסייע בלי להחזיר את הבנים. הפסקנו לשתוק". 

בפוסט שצירף לסרטון כתב עמדי: "כבר כמה שנים שאני מגיע לאירועים של משפחות השבויים, אני מגיע בעיקר לשיר ולחבק, תמיד האמנתי שזה תפקידי, עד לאחרונה. בחודשים האחרונים נחשפתי, בהתחלה במקרה, לכל מיני נתונים בעניין הסיוע לארגון הטרור חמאס על ידי מדינת ישראל וככל שהעמקתי גליתי תמונה עגומה ומצערת שאני חושב שנחוץ שאזרחי ישראל יכירו. למען הסר ספק אני יודע שהצעד הזה ילווה בביקורת, בחרתי בו כי אני מאמין שאנחנו אחראים לגורלנו ויש לנו יכולת להשפיע באמת. חשוב לי להגיד גם למבקרים שיגיעו, אל תתקעו בעמדתכם, תקראו את העובדות ואז תחליטו בעצמכם. שתדע כל אם עבריה שמסרה בניה בידי עם הראוי לכך, שאזרחיו אינם הפקר".

שיאו של הקמפיין שעלה בחמישי האחרון יהיה בעצרת המונים שתתקיים באמפי בבאר שבע ב-26 בפברואר, 5 ימים לפני פתיחת הקלפיות. בעצרת יופיעו לצד עמדי גם קרן פלס, יובל דיין, נתן גושן וישי ריבו.

כזכור, בסוף השבוע הצהיר עמדי בראיון בגלי צה"ל כי הוא לא מתכוון להצביע בבחירות: "בבחירות האחרונות לא הצבעתי, קיבלתי הרבה ביקורת על זה, אבל החלטתי שאני אומר את האמת. אני חושב שאני לא אצביע גם הפעם, לצערי. אני מתלווה את משפחות החטופים וקצת נכנסנו פנימה בחודשים האחרונים, לקבל מידע ממשרד הביטחון וכל מיני דברים שמגיעים אליהם. בשיא הכנות אני מזמין את הציבור, הנתונים האלו קיימים ברשת, אם קוראים את זה מבינים שזה לא באמת רלוונטי כל ה'ימין-שמאל' הזה. בסוף יש פה טיפול שלא נעשה בכל כך הרבה תחומים, ואני לא מרגיש שיש לי למי להצביע היום".