חוקר המוזיקה דודי פטימר החליט לגעת בסיפורים הפיקנטיים שמאחורי השירים שכולנו מכירים. בפודקאסט מיוחד סקר את סיפורה של אלינור, הקשר בין "רינה טיל", לנערת הזוהר פנינה רוזנבלום, ואיך אפשר בלי התייחסות לגברת לווין המפורסמת מתוך השיר שלנצח יככב בפסקול הישראלי. ידוע שלכל איש יש שם, אבל האם לכל איש יש שיר? לא בהכרח.

אי שם בשנות ה־70 העליזות עמדה נערת הזוהר והדוגמנית פנינה רוזנבלום לפני הגיוס שלה לצה"ל, והמשורר אהוד מנור בחר לכתוב שיר שיתאר את שירותה הצבאי. מנור לא רצה לחשוף את שמה של הבלונדינית הנצחית, ועל כן כינה אותה "רינה טיל" שהיה לאחד הלהיטים באותה התקופה. מי שהלחין את השיר הוא לא אחר מאשר המאסטרו צביקה פיק.

את השיר "צביה" של ג"קי מקייטן אתם מכירים? מקייטן היה בשנות ה־20 לחייו והתאהב בשכנה שלו צביה, אבל כמו כל סיפור אהבה טוב הוריה התנגדו לקשר ביניהם. לאחר שבחרה להיפרד מהאומן המיוסר הקדיש לה מקייטן את שירו "צביה", בעוד הלחן של השיר התבסס על להיט יווני בשם "איפרכו", של סטילוס קזנג"ידיס.

אם חשבתם שפה נגמר הסיפור טעיתם מדובר בטעות - צביה המפורסמת ביקשה ממקייטן שישנה את שמה בשיר בשביל לא לפגוע בבני משפחתה, מקייטן נכנע לרצונה של אהובתו והחליט לשנות את שם השיר לאלינור, שם בדוי לאהובה שנטשה אותו. בהמשך ביצע את השיר לא אחר מזוהר ארגוב, מלך הזמר המזרחי, שהפך את השיר של מקייטן ללהיט ענק, והפך לאחד השירים שהכי מזוהים איתו.

את גברת לוין אתם בטוח מכירים, נכון? מדובר באחד השירים שנחשבו ללהיטי להקת "השלושרים". במשך שנים רבות חשבו שיהונתן גפן, מחבר השיר, הקדיש אותו למבקרת התיאטרון הקשוחה הדה בושס, לימים התברר שגברת לוין של גפן היא בעצם העורכת והמתרגמת הלית ישורון.

עוד סיפור בעל טוויסט מפתיע הוא כששלום חנוך שר על בחורה בשם מורנה בשירו "דז"ה וו", אבל הוא בעצם התכוון לטכנאי האולפן שלו, יעקב מורנו. כל השירים הללו, ועוד נוספים הרכיבו את הפודקאסט הנוכחי שגרם לנו לתהות, אולי מישהו כתב אלינו שיר ולא ידענו?