בפברואר 2019 הלך לעולמו במפתיע המוזיקאי, המלחין והמעבד אריק רודיך בגיל 65. רודיך נחשב לחלוץ ופורץ דרך בתחום המוזיקה המקומית בזכות יצירותיו האישיות, שנעו בין מורכבות מלודית למוזיקה קלה, ובזכות היותו מהראשונים שחשפו את האוזן הישראלית למוזיקה אלקטרונית דרך יצירותיו. 

פטירתו של רודיך מדום לב הייתה טרגדיה נוספת שנפלה על משפחתו, אחרי שב־2012 הלך לעולמו בנו הבכור יובל, לאחר מאבק במחלת הסרטן. מעיין רודיך, בתו של רודיך, החליטה לקחת את הטרגדיה המשפחתית ולהתמודד איתה בדרך הכי טובה שהיא ומשפחתה יודעות: המוזיקה. "השיר 'כאבים של אחרים' נכתב על ידי והולחן, עובד והופק מוזיקלית על ידי אבא שלי", מספרת רודיך. "הוא היה חלק מהעבודה על אלבום הבכורה שלי, עבודה שהפסקתי עם מחלתו של אחי. איכשהו השיר הזה היה היחיד שהעבודה עליו הושלמה אבל החלטנו לגנוז אותו בגלל האבל המשפחתי. במלאת שנה לפטירתו של אבי, הרגשתי צורך להוציא את השיר ולחלוק את הכישרון העצום של אבי. הייתה לי זכות מאוד גדולה שיהיה לי אבא שהשאיר אחריו מורשת על־זמנית שלא תלויה בזמן ובמקום, והוצאת השיר נועדה לקדש את העובדה שהיה לי אבא מדהים, ואת היותו מוזיקאי כל כך גדול ומוערך".

שינית בשיר משהו מאז 2012?
"לא, החלטתי להשאיר אותו בדיוק כמו שהוא".

ספרי על השנה האחרונה שעברה עלייך ועל משפחתך.
"זו הייתה שנה לא קלה בלשון המעטה. ההתמודדות היא עם שברון לב מאוד גדול. להתרגל לדבר עליו בלשון עבר זה אבסורד מבחינתי. לצערי זו לא הפעם הראשונה שאני פוגשת אובדן גדול. ברור לי שבאיזשהו מקום הגעגועים ושברון הלב הם שהשפיעו גם על אבא. אבא נפטר באופן מאוד פתאומי. לא הייתה איזו מחלת רקע או משהו כזה. המזל הגדול הוא שבורכתי במשפחה מדהימה. אנחנו כמו דבק אחד בשביל השני, וזה מוכיח את עצמו לצערי ולשמחתי כל פעם מחדש. בכל תקופה כזו אנחנו חזקים ביחד".

מתי שוחחתם לאחרונה?
"דיברתי איתו כשעתיים לפני שהוא נפטר. הוא אמר לי שאני השמש שלו".

איזה אבא זכית להכיר?
"זכיתי לגדול אצלו באולפן. אני זוכרת שהוא תמיד היה נותן לי משימות קטנות באולפן כמו ללחוץ על Play או Pause. הוא היה אדם מצחיק ובעל חוש הומור שאין דומה לו. הוא היה אבא שהוא גם חבר. היינו חמישה אחים (לאריק בן ובת מאשתו הראשונה לאה לופטין, בת מדלית כהנא ושני בנים מאשתו השנייה, נעמי רודיך. ד"פ) וכולנו היינו כמו חבורה. הוא אף פעם לא היה אבא רציני מאוד. הוא היה רציני רק כשצריך, אבל לרוב הוא היה נורא נורא מצחיק".

מה לדעתך הפך אותו לפורץ דרך?
"הוא היה חלוץ בתחומו בגלל האישיות הכל כך טובה שלו. הוא תמיד היה נאמן לעצמו. אותנטי במאה מיליון אחוז. אמן עם תעוזה ואומץ, וזה מה שהפך אותו לפורץ דרך. הוא אף פעם לא ויתר לעצמו, ואף פעם לא התפשר על מה שהוא רצה. הוא הלך עם החזון שלו עד הסוף. הלוואי ואחיה את החיים שלי באופן כללי כמו שהוא חי אותם. הוא השראה גדולה".

מעיין (34), בתם של רודיך והזמרת לאה לופטין, החלה את דרכה בתעשיית המוזיקה ב־2010 כשפרצה עם הלהיט "מסיבה". כאמור, בעקבות פטירת אחיה לקחה פסק זמן מהמוזיקה וב־2018 חזרה עם השיר "קומי קומי" שבישר על חזרתה לעשייה. "בימים אלה אני חוזרת שוב לעשייה מוזיקלית, יוצרת כל הזמן ועובדת על חומרים חדשים", היא מספרת, "בינתיים אני עוסקת ומתפרנסת מכתיבת תוכן. זה הדיי ג'וב שלי".

יש בתכנון דואט עם אמא?
"האמת שאנחנו מדברות על זה ויש מצב גדול שזה יקרה בקרוב".