ממשיכים עם עדן: בשבוע שעבר הפקת האירוויזיון הודיעה השבוע רשמית על ביטול האירוע בשל החשש מהפצת הנגיף המסוכן. זו הפעם הראשונה בה התחרות האירופית לא מתקיימת לאורך 64 שנות קיומו. טרם הוחלט האם ישודר משדר חלופי ב-2020, והאם אירוויזיון 2021 יתקיים בהולנד.

בשישי האחרון פרסם איגוד השידור האירופי הבהרה כי שירים שהיו אמורים להשתתף בתחרות האירוויזיון שבוטלה, לא יוכלו להשתתף בתחרות בשנה הבאה. עם זאת, המדינות רשאיות לבחור באותו זמר/ת שתוכננ/ה להשתתף השנה. עם פרסום הדברים היה ברור כי השיר "Feker Libi", שכתבו והלחינו עידן רייכל ודורון מדלי עבור עדן אלנה, לא ישתתף בתחרות. כעת נודע כי אלנה עצמה, דווקא תשתתף בתחרות בשנה הבאה.

עדן אלנה תייצג את ישראל באירוויזיון 2021

"אני אבכה עוד הפעם", אמרה אלנה כשקובי מידן חשף בפניה את החדשות בתוכניתו "סוכן תרבות". "איזה מלך המנכ"ל הזה! יואו, הוא קרא לי לבוא לתוכנית, ולא רציתי לבוא עוד פעם כי זה מלחיץ אותי. איזה אושר, תודה. אנחנו הולכים לנצח, ויהיה אירוויזיון, והיה שיר עוד יותר טוב למרות שזה שיר פסיכי. ישראל חייבת לנצח". 

עדן אלנה: "לנטע ברזילי הייתה אג'נדה באירוויזיון, העובדה שאני חומה היא ה-MeToo# שלי"

"בצער רב אנו נאלצים להודיע על ביטול אירוויזיון 2020 ברוטרדם, הולנד", נכתב בהודעה הרשמית של איגוד השידור האירופי. "בשבועותה אחרונים בדקנו אפשרויות שונות כדי לגרום לתחרות להקיים".

מנכ"לית פידל - מיכל אברה סמואל, מסרה: "בימים אחרונים פנינו לאלדד קובלנץ מנכ"ל התאגיד ואנו רואים שלאור בקשתינו ושל רבים, התאגיד עשה מעשה נכון, ראוי וצודק. זכייתה של אלנה, נטעה תקוות בליבם של אנשים ובני נוער רבים שרואים בה מודל לחיקוי. בשמי ובשם בני הקהילה האתיופית ורבים אחרים מבני העם ,אנו שמחים ששמרתם על הזכות של עדן אלנה לייצג את מדינת ישראל בתחרות האירוויזיון הבאה בשנת 2021 . עדן היא נכס לחברה הישראלית ובעלת ערך מוסף לבני הקהילה האתיופית. היא זכתה בתחרות השנה בכבוד רב ולאחר מסע מפרך וקשה, ולכן צעד כזה הינו ראוי והוגן לכל הדיעות".