"שלום לכולם, אני שלמה מהחדר המבודד. זה לא סרט מקצועי, אני מחזיק את המצלמה ביד ורוצה להגיד לכם משהו מתוך הלב, לטובת האנשים שעושים את ההופעה שלי". בסרטון שמופץ ברשת בשעה האחרונה נראה הזמר האהוב שלמה ארצי, כשהוא מספר על הצוות הרחב שעוטף אותו לאורך הדנים וכולל בין היתר טכנאים, נגנים, מקימי במות, נהגים ועוד, הנמצאים היום במצב של אבטלה כבדה. ארצי הוסיף וקרא לממשלת ישראל לא להתעלם ממצוקתם ולא לכבות את האור על התעשייה שמונה 150 אלף איש.

"הסאונדמנים, התאורנים, אלו שעושים את הבימוי, אלו שנוהגים ברכבים, אלו שמפיקים ומפיקות, אלו שמקימים ומפרקים את הבמה מדי לילה - כל האנשים האלו - בלעדיהם לא תהיה הופעה. וכמובן מאיר ישראל, סינגול, בן בן, טל פורר, אייל מזיג, נעמי הכנרת והאחים מאירי. הם עושים את ההופעה, והם בתוך האבטלה הגדולה שנפלה עליהם, ועל רבים בישראל, והלב נקרע. אני פשוט מבקש ממדינת ישראל לא לשכוח אותם, אל תכבו את השאלטר על האנשים החשובים האלו. לבסוף בנימה אופטימית - נתראה בהופעה". 

קריסת עולם התרבות, אירועים ומופעים - הנתונים:

- נכון להיום - מאה אחוז אבטלה. התעשיה היחידה והראשונה שהגיעה למצב הזה 
- התעשייה היחידה שנמצאת במצב של אפס פעילות החל מתחילת חודש מרץ לאור ההגבלות של מגפת הקורונה. 
- מדובר בכ-150 אלף איש, בעלי עסקים קטנים ובינוניים, עצמאים ופרילנסרים, בהם אנשי הגברה, תאורה, תפאורה, כרטיסנים, אבטחה ועוד, אשר נותרו ללא פרנסה וללא אופק כלכלי ברור.
- הנזק הכלכלי רק מאירועי פורים שעברו עומד על 180 מיליון ש"ח, והנזק העתידי רק עד לחודש אפריל מוערך בכמיליארד ש"ח, בעקבות ביטול כל אירועי האביב, ימי הזיכרון ויום העצמאות.