הגרסה הלא תחרותית של אירוויזיון 2020 יוצאת לדרך: עדן אלנה תייצג את ישראל בתוכנית, "EUROPE SHINE A LIGHT'', שתשודר ב"כאן 11" ב-16 במאי בשעה 22:00. היום (חמישי) ב-14:00 תפורסם הודעה רשמית מטעם ה-EBU ובה תוצג רשימת המשתתפים המלאה. 

לאור התפשטות מגיפת הקורונה והחלטת ה-EBU לבטל את תחרות האירוויזיון, יתקיים אירוע חלופי ובלתי תחרותי שבמסגרתו יציגו המדינות המשתתפות את השירים שאמורים היו להשתתף בתחרות. 

עדן אלנה: "לנטע ברזילי הייתה אג'נדה באירוויזיון, העובדה שאני חומה היא ה-MeToo# שלי"

במסגרת התוכנית, שתופק על ידי הטלוויזיה ההולנדית וה-EBU , יוצגו גלויות מכל מדינה, כשכל גלויה תלווה את האמן ברגעים שונים מתוך חיוו בחודשים האחרונים. בנוסף, בתוכנית יוצג קליפ של שיר אירוויזיון מנצח- ‘Love Shine A Light’ by Katrina & The Wave בהשתתפות האמנים של אירוויזיון 2020 שיצלמו ויקליטו כל אחד במדינתו.

את מדינת ישראל תייצג עדן אלנה, עם קטע קצר מתוך FEKER LIBI  (כ-30 שניות), בדומה ליתר המדינות המשתתפות.

כזכור, זו הפעם הראשונה בה התחרות האירופית לא מתקיימת לאורך 64 שנות קיומו. טרם הוחלט האם ישודר משדר חלופי ב-2020, והאם אירוויזיון 2021 יתקיים בהולנד. בסוף חודש מרץ האחרון פרסם איגוד השידור האירופי הבהרה כי שירים שהיו אמורים להשתתף בתחרות האירוויזיון שבוטלה, לא יוכלו להשתתף בתחרות בשנה הבאה. עם זאת, המדינות רשאיות לבחור באותו זמר/ת שתוכננ/ה להשתתף השנה. עם פרסום הדברים היה ברור כי השיר "Feker Libi", שכתבו והלחינו עידן רייכל ודורון מדלי עבור עדן אלנה, לא ישתתף בתחרות. זמן קצר מאוחר יותר נודע כי אלנה עצמה, דווקא תשתתף בתחרות בשנה הבאה.

מיד אחרי בחירת השיר סיפרה אלנה לקיץ ברבנר מ"מעריב אונליין" כל חששותיה מהתסריט ביטול האירוייזיון: "אני נורא מפחדת מדברים כאלה, לא אוהבת להתגרות במזל", אמרה אז אלנה. "אז אני לא רוצה להדבק, מלחיץ אותי. בא לי לחיות".