שדרן הרדיו בן רד פרסם הערב (שלישי) פוסט ארוך בפייסבוק, בו טען כי בתאגיד השידור הציבורי "כאן" קיימת מדיניות מפלה כלפי עובדים ממוצא מזרחי. רד הגיש את התוכנית "נותן ברוק" בכאן 88, אשר הורדה לאחרונה, והוא עצמו הוצא לחופשה כפויה בשל משבר הקורונה.

"מסתמן שתאגיד השידור הציבורי "כאן", העומד בראשו ומנהליו מעדיפים באופן מובהק ומובחן מנהלים ועובדים אשכנזים. אני עדיין לא מאמין שאני כותב את הדברים האלה, כי תמיד רציתי לחשוב שאנשים בכלל ובמקומות עבודה בפרט, נמדדים ביחס ליכולות שלהם, למקצועיות שלהם, לידע שלהם, לכישרון שלהם, ליצירתיות שלהם...אבל לצערי כנראה זה לא תמיד כך", כתב רד.

"משום מה הייתי היחיד בתחנת הרדיו כאן 88, שהנהלת התאגיד החליטה להוציא אותו לחופשה כפויה. ההחלטה שכביכול קיבלו מנהלי התאגיד (לפחות זה מה שנאמר לי) היתה לשדר "מוזיקה רציפה" בכל שעות היום והלילה ובשל כך כביכול הורדה התוכנית האישית שלי, למרות שבפועל לא היתה "מוזיקה רציפה" והחל משעות הערב שודרו תוכניות אישיות ותוכניות ממוקדות אחרות ולפיכך היה לי ברור שהקורונה היא סתם תירוץ כדי להשאיר אותי בחוץ", המשיך.

רד מנה את בכירי תאגיד השידור: "מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי – אלדד קובלנץ – אשכנזי, סמנכ"ל הרדיו הנוכחי של תאגיד השידור הציבורי – ליאור אברבך – אשכנזי, מנהל תחנות המוזיקה בתאגיד השידור הציבורי - עפרי גופר (כמו גם קודמו אביעד רוזנבוים) - אשכנזי. ומי היה בתפקיד ניהולי בתאגיד, הוזז וכבר לא יושב על כיסא המנהל? בבקשה: סמנכ"ל הרדיו הראשון של תאגיד השידור הציבורי – שמעון אלקבץ - מזרחי, מנהל כאן 88 הראשון של תאגיד השידור הציבורי – משה מורד – מזרחי, מנהל כאן גימל הראשון של תאגיד השידור הציבורי – יובל גנור (משפחת מזרחי לשעבר) – מזרחי".

בהמשך מנה את השדרים הפופולריים ששידרו בתחנת 88 הישנה, לפני הקמת התאגיד, ולא המשיכו לתחנה החדשה: "דווקא הבולטים בין שדרי ועורכי תחנת הרדיו 88 לשעבר, ה"אשכנזית" לכאורה, אלו שמצאו את עצמם בחוץ בסופו של יום, רובם ככולם מזרחיים! בועז כהן (השדר הפופולארי ביותר בתחנה) – מזרחי, רפאל עיני - מזרחי, ירון חי מנשה – מזרחי, ועכשיו כאמור ניסיון להוציא מהתחנה גם את אחד השרידים המזרחיים האחרונים שנותרו בה (אתם מוזמנים לבדוק אותי), עבדכם הנאמן בן רד (אליהו). מזרחי גאה אגב".

"ואת מי לחילופין קידמו מנהלי התאגיד בתחנה החדשה, זאת שכאמור היתה אמורה להיות בעלת אופי "שוויוני" שמדברת לקהל רחב יותר ולא "אשכנזית אליטיסטית" אליבא דאלדד קובלנץ? נכון, אשכנזים: תומר מולוידזון – אשכנזי – קודם מתוכנית שבועית ביום שישי, היישר לתוכניתו הפופולארית של בועז כהן וכן בשלל תוכניות וספיישלים נוספים ולאחרונה קודם גם לתפקיד העורך הראשי בכאן 88. ניר גורלי – אשכנזי - משעה שבועית בלילה ב-88 של רשות השידור, לשעה יומית בערב בכאן 88 ולאחרונה לשעתיים של שידור ועריכה בפריים טיים. אבנר גורלי – אשכנזי - משעת שידור יומית ב-88 של רשות השידור לשעתיים יומיות בפריים טיים של כאן 88", המשיך.

"כאמור הנתונים והסטטיסטיקה לא משקרים, יש כאן דפוס מובהק וברור: מזרחיים "Out" אשכנזים "In". אני יודע שעל מה שאני מפרסם עכשיו אני יכול וכנראה גם עתיד לשלם מחיר, אני מוכן לכך, למרות שאנחנו עוברים כעת תקופה של חוסר יציבות ובטחון כלכלי זה דבר מאוד חשוב כרגע, בטח לאיש משפחה עם ילדים. מאידך, מי שמכיר אותי יודע שאני לא יכול לשתוק כשאני רואה עוול שזועק לשמיים בטח כשמדובר באוכלוסייה שלמה ועל אחת כמה וכמה על הרקע הזה", סיים רד את דבריו.