לא מסתפקים במתווה: מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים הודיע היום (שני) כי הם מתנערים מהתכנית שהציע משרד הבריאות והתרבות, שנכתב, לטענתם "ללא כל הבנה של התעשייה, באופו שמותיר רבבות ללא פרנסה. נפתח את כל התעשייה על פי מתווה אחראי ומקיף משלנו". 

כמו כן, בצירוף למסרים הלוחמניים, צירף המטה את הצעתו לפתיחת הענף באופן נרחב וחשף את לוח המופעים ואירועי התרבות שיחזרו לפעילות החל מה-14.6. כאמור, במסגרת מסיבת העיתונאים, במהלכה הוצגו סעיפי התכנית, ביניהם שינויים במגבלת הקהל הרשאי להיות נוכח באירועים השונים, אפליקציות לניטור הקהל, עמדות חיטוי ידיים בפיזור לפי כמות הקהל המאושרת וכן תגבור שירותי הניקיון, לצד מדידת חום לכל הנכנסים, כריזה ושילוט של הנחיות משרד הבריאות ברחבי האולמות. 

הפגנת האמנים בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת האמנים בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

יו"ר איגוד המפיקים והאמרגנים יוני פיינגולד, התייחס לתכנית הראשונית, אותה ביקר כשאמר "המתווה שיצא הוא רק כותרת, בפועל המתווה הזה מותיר רבים בתעשייה ללא כל פרנסה ועבודה. 150 אלף איש יחזרו לעבוד ב-14.6, ולהתפרנס בהתאם להבטחתו של ראש הממשלה נתניהו, ללא הגבלות ותחת כיפת השמיים. אנו נשמור על בריאות הציבור לפי הוראות ברורות ונחזיר את השפיות לציבור". 

רועי שוורץ, מחברי המטה והבעלים של מועדון הפורום וכן מפיק פסטיבלים ואירועים גדולים, חיזק את דבריו של פיינגולד וחלק את סיפורו האישי: "הוצאתי 1000 איש לחופשה ללא תשלום, והמתווה שיצא אמש אפילו לא מתייחס לאירועים גדולים תחת כיפת השמיים. המתווה יצא ללא כל התייעצות של נציגנו ומיהרו להוציא מתווה לא ריאלי ולא אחראי". 

מחאת בעלי האולמות וגני האירועים (צילום: פוני מסיקה)
מחאת בעלי האולמות וגני האירועים (צילום: פוני מסיקה)

גם אמנים פעילים בתעשייה הביעו את מורת רוחם מהתכנית שהוצעה, בתוכם הזמר אליעד נחום, שאמר: "הגעתי לכאן בשם אמני ישראל וכל תעשיית הבידור, הנגנים, המפיקים, אנשי הבמה, אנשי הצוות וכן הלאה, שחבל התלייה מתהדק להם סביב הצוואר כבר יותר מידי זמן מיום ליום. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לחזור להופיע. מה ההבדל בין מזון למוזיקה? מוזיקה היא מזון לנפש. יש כאן אנשים שלא עובדים תקופה ארוכה, זה עלול להיגמר באסונות. לא ברור לי מה ההבדל בין לפתוח את חוף ים לבין להופעות תחת כיפת השמיים? אנחנו זקוקים למתווה ראוי ולפתרון אמיתי".