חוקר המוזיקה דודי פטימר חוזר ב"מילים ולחן" לסיפורים מאחורי הקלאסיקות הישראליות הגדולות שנכנסו ברגע האחרון לאלבום וכמעט ופוספסו, מזהר ארגוב ועד חוה אלברשטיין.

ישנם אינספור להיטים שהפכו שזורים בפסקול הישראלי ולחלק בלתי נפרד מהפלייליסט הפרטי של כל אחד ואחת מאתנו. עם זאת, מעטים יודעים, אך ישנים להיטים השגורים בפי כל אחד ואחת מאיתנו והוקלטו  בעצם ב"פוקס" כשברגע האחרון נכנסו לאלבום.


בפודקאסט הנוכחי של "מילים ולחן" חזר חוקר המוזיקה דודי פטימר אל אותם שירים, תוך שהוא חושף מה היו הנסיבות לכתיבתם, מי היה בעד ונגד הקלטתם ומה גרם בסופו של דבר להקליט אותם ברגע האחרון תוך שהם בונים, בחלק מהמקרים, קריירות של אמנים שכולנו אוהבים ומכירים.


כך למשל מספר פטימר על "אל תדליקו לי נר" של להקת "הקליק" שהוקלט על אף התנגדות רוב חברי הלהקה, "הפרח בגני" שזהר ארגוב לא רצה להקליט וזיכה אותו במקום הראשון בפסטיבל הזמר המזרחי, "נר על החלון" שפרץ לפבלו רוזנברג ולהקת "סטלה מאריס" את הדרך זכה להרבה "לא" לפני שהוקלט, "גג" שחברי "ג'ירפות" לא ששו להכניסו בהתחלה לאלבום, הקלאסיקה שחוה אלברשטיין הקליטה ברגע האחרון והלהיט שהראל סקעת כמעט ופספס.