דודו אהרון ועדן מאירי מ"הכוכב הבא לאירוויזיון", שכבר סומן כהבטחה גדולה מאד בז'אנר המסולסל, חברו יחד לבלדה רומנטית וקיטשית למדי, אם יורשה לי לציין, בשם "בחלומות שלנו". בבלדה יש הכל: מנגינה קליטה וסוחפת, פזמון קליט ושילוב קולי מצוין בין שני מבצעים מעולים שמביעים כימיה מחשמלת, כזו שקיימת בין דור "ותיק" ל"צעיר". 

הדבר היחיד שהציק לי זו העובדה שמאירי שר: "בפעם המיליון" ללא דגש על המילה "בפעם", מה שדי צרם כהגייה שגויה, אבל זו הקטנוניות שלי, ויש להודות שהשיר מספק היטב את הסחורה.

אחרי שבמשך רוב הקריירה שלה היא פנתה דווקא לקהל הילדים, אליאנה תדהר שחררה בימים אלה סינגל ראשון לקהל המבוגרים בשם "ממכר", אותו כתבה והלחינה יחד עם לי בירן, בהפקת ג'וני גולדשטיין.

הטקסט אמנם אישי, רומנטי ובעל הגשה טיזרית וחמודה ולא מעבר, אך העיבוד נשמע כמו אלף ואחד שירים מהסגנון הזה. הוא לא נושא שום בשורה מיוחדת ולא מעניין יותר מדי, מה גם שאינו קליט במיוחד. הניסיון לפנות לקהל בוגר יותר מתאים לתדהר, והשיר בכללי די טוב, אבל לא משאיר מקום לסקרנות לקראת השירים הבאים, שכן הוא נשמע כמו ממתק ממוסחר ומהונדס ותו לא.

עילי בוטנר ומגי אזרזר משתפים פעולה בשיר חדש – "יפה לך שמח". זהו שיר שדבוק בו הדנ"א ה"בוטנרי" הידוע, שכולל מלודיה מתקתקה וטקסט אופטימי. עד הפזמון השיר די שיעמם אותי, מה גם ששירתה של אזרזר לא בדיוק סחפה יותר מדי, אבל הפזמון והשילוב המוזיקלי בין מזרח למערב, הצליח להרים את השיר. עם זאת, ציפיתי לקצת יותר אנרגיה ולביצוע טוב יותר.

ה"שורדת" עדי ביטי השיקה השבוע שיר חדש ואישי במיוחד על פרידה כואבת ועל הצלקות שהותירה בה האהבה הראשונה. בשיר "לא שלך" ניתן למצוא מלודיה ופזמון קליטים ונוסחתיים קמעה, שעל אף השבלוניות שבהם, הולמים את ביטי שנשמעת הפעם בוגרת ומגובשת מאוד, כנה ומלאת רגש.

מה שבעיקר מייחד את השיר הזה, בעיניי, זה שהוא באמת של ביטי, ולא נשמע כמו שיר של זמרות אחרות מז'אנר הפופ. היא מבצעת אותו בצורה שמתאימה בדיוק לה ולאיכויותיה, ולכן זה יותר קולע למטרה וללב.

הראפר איזי שילב בשירו את המצב הנוכחי והתחושה הלא פשוטה בה אנו נתונים, למעשה, לחסדי הקורונה, ויצר שיר עוצמתי ובועט שיורה לכל עבר. הוא מכוון גם כלפי הממשלה והמדיניות, האזרחים והחברה בה אנו חיים. "נשבר לנו" (אנו מכריזים בזאת), הוא אחד השירים הטובים והבוגרים של הראפר, וכל מילה נוספת שאכתוב תהיה מיותרת, אז פשוט האזינו, ועל הדרך תוכלו לשמוע גם את קולו של דוד בן גוריון המסומפל לתוך השיר.

מירי מסיקה ונרקיס, שתי זמרות מעולות ששולטות ביד רמה בבלדות ובמוזיקה אתנית, איחדו כוחות לשיר אותו כתבה והלחינה נרקיס – "משה". זהו שיר שמופק היטב על ידי ניר מימון ונרקיס וזוכה לטקסט המשתמש בסיפורו של משה והסנה הבוער כמטאפורה ללב, לרגשות ולמחשבות אישיות. השתיים מגישות למאזין את ליבן במלוא הטוטאליות במנגינה מכשפת וליריקה מתוחכמת שאי אפשר להישאר אדיש כלפיהן. כן ירבו שיתופי פעולה שכאלה.

סשה דניאל תמיד מצליחה להפתיע. בניגוד לאמנים אחרים, אי אפשר להצביע על סגנון מוגדר או על נוסחה מסוימת שיאפשרו לנו לצפות מראש מה היא מתכננת לשומע. היא דואגת לברוח מהגדרות עם היצירה האינדיבידואלית שלה, ולרקום בכל שיר מרקם אחר, מעניין ומסקרן לא פחות מקודמו.

בשירה החדש – "HOLD", היא מגישה מעין פולק-קאנטרי אפלולי ומסתורי מעט, שמנסה לנתח בצורה רומנטית את משמעותה של אהבת אמת (או כפי שהיא שרה, "True Love Is Adorable Fire"). בקולה הקטיפתי, דניאל משחקת בצורה נונשלנטית כשהיא מציגה רכות ורגישות שברירית מצד אחד ועוצמה וכוח מהצד השני, תוך שהיא מושכת את תשומת ליבו של המאזין וגורמת לו להסתקרן לגבי התפתחותו של השיר. אם לא די בכך, הסיומת בסגנון הסול גוספל בשניות האחרונות של השיר נוסכת בי תחושה המשולה לטעימת הדובדבן המתוק שבקצפת. 

לפני כחודשיים הלך לעולמו הזמר נתנאל נגר ז"ל, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, כשהוא בן 55 בלבד. פטירתו בטרם עת הסעירה את תעשיית המוזיקה המקומית, והשבוע יצא שיר מיוחד ומרגש לזכרו של הזמר, בשם "אהבתי את כולם" אותו כתב יוסי גיספן, הלחין עדי ליאון ועיבד והפיק דודו קומה. 

בשיר משתתפים מיטב הזמרים והחברים של נגר: חיים משה, שלומי שבת, ישי לוי, ארקדי דוכין, יואב יצחק, איציק קלה, אבנר גדסי, דקלון, סגיב כהן, ליאור פרחי, רובי לוי, שימי רון וחיים ישראל. כמו כן קטעי הקריאה מוקראים על ידי מגישי הרדיו והטלוויזיה דידי הררי וירון אילן, חבריו הקרובים שהנחו את מופע ההתרמה בנוכחותו.