"נאשם בפלילים חטף את המדינה שלנו": הזמר אסף אמדורסקי תקף הערב (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו במילים חריפות במיוחד, במסגרת ראיון שנתן לחדשות 13, כשהגיע לקחת חלק במחאת העצמאים שנערכה הערב בכיכר רבין בתל אביב. אמדורסקי פתח את הראיון בטון תוקפני, כשסירב לשבת עם כתבות הערוץ.

אמדורסקי... וכל המוסיף גורע

Posted by Guy Shachar on Saturday, July 11, 2020

"אני רוצה לעמוד כי אני כועס, וכשכועסים לא יושבים", הסביר אמדורסקי את סירובו והוסיף, "אנחנו מלאים בזעם. יש נאשם בפלילים בראשות הממשלה, והוא חטף את המדינה שלנו. הוא מבלבל את המוח בשקרים לאנשים נמאס, התקשורת עדיין מגמגמת". 

בהמשך התייחס לטענות כי המחאה בה הוא משתתף אמורה להיו חפה מהתבטאויות פוליטיות, אז החווה הזמר בידו לעבר המפגינים שעמדו מאחוריו ואמר: "זו חברת שירותי ניקיון שבאה לנקות את הזוהמה שהשתלטה על המדינה. אין במחאה הזו שום דבר פוליטי, שחיתות זה לא דבר פוליטי. ביבי צריך ללכת לכלא, כולנו יודעים את זה. אני לא משתף פעולה, ויש מלא כאלו. הוא נאשם, ואין מצב שהוא יכול לעמוד בתפקיד ראש ממשלה. הוא לא הצליח לנהל את המשבר".

כנשאל מה לגבי תכנית הסיוע הכלכלית שהוצעה על ידי נתניהו ועל ידי שר האוצר, והטענות כי הם "יכניסו את היד לכיס", הדף את הטענות ואמר: "איזה יד ואיזה כיס? מדובר בנוכל שיותר מדי זמן נותנים לו יותר מדי קרדיט - הוא צריך ללכת או לכלא או לבית משוגעים". 

מארגון הפסיכיאטריה תקפו בחריפות את אמירתו של אמדורסקי, כאשר יו"ר הארגון, ד"ר צבי פישל, אמר: "גם למחאה לגיטימית יש קווים אדומים. בית חולים פסיכיאטרי אינו עונש לחולים בו, אלא מקום שתכליתו לתמוך בתהליך הבראה תוך טיפול מקצועי ומסור. טוב היה אם אמדורסקי היה מתחשבן עם פוליטיקאים בקלפי, ולא באמירות סטימגטיות שמחלישות את המוחלשים ממילא".