בשנת 2011, כשעלתה לראשונה התכנית "בית הספר למוסיקה", כבש מישל כהן בן ה-13 וחצי מדימונה, תלמיד כיתתו של המורה יהורם גאון, את המקום הראשון עם קול עוצמתי שהזכיר את חוזליטו (ילד הפלא הספרדי משנות ה-50) וביצועו ל"ברצלונה" של ג'ו עמר הפך את המדינה.

באודישן, בו נחשפנו לכהן, הוא עלה לבמת השיפוט כשכיפה לראשו וחיוך ביישני מסגיר את התרגשותו, אך כשהחל לשיר ופתח את גרונו – היה ברור כי מדובר בפייבוריט רציני לניצחון (מה שבסופו של דבר קרה).

כהן, שגבר בתכנית על מתמודדים כמו עדי ביטי ושון גיטלמן, הפך לכוכב בן לילה ואף זכור ביצועו המשותף עם אייל גולן ל"ברצלונה", שיר שגולן ביצע אף הוא בתחילת דרכו. 

בזמן שחלף מאז הספיק כהן להופיע ברחבי הארץ, להתגבר (נפשית ופיזית) ולחוות את מה שמרבית ילדי הפלא חווים – שינוי הקול. אמנם הוא תמיד מוסיף להופיע ולהוציא שירים חדשים, אך כשהתגבר, באופן טבעי, תפסו את המשבצת של ילד הפלא כישרונות חדשים.

לאחרונה הוציא כהן שיר וקליפ חדשים – "מה קורה איתה" שכתב והלחין עבורו יוסי בן דוד. בקליפ, בלדה ים תיכונית מלנכולית, נראה כהן בן ה-22 עם זקן המסתיר את אותו חיוך ביישני שהכרנו, גבוה ומלא ביטחון. והכיפה? כבר לא עליו (לפחות לא בקליפ).

מישל כהן היום (צילום: צילום מסך יוטיוב)
מישל כהן היום (צילום: צילום מסך יוטיוב)

בימים אלה הוא עובד על שירים חדשים, מוסיף להופיע ומנסה להוכיח שעדיין יש לו את זה, למרות הרף הגדול שהציב למתחריו ובעיקר לעצמו כילד.