סאבלימינל (קובי שמעוני) חובר להרכב האלקטרוני טריפל (ליאור ברוש ועמרי כהן) ולזמר סול ג'יי ל"תמיד קדימה", שיר מלא אופטימיות, הערכה עצמית ואוטוביוגרפיה לירית ("בכל החיים ראו בי פרסי טוניסאי 'שוורצע חייה' מובן, ובקליפ האחרון כשנצבענו לשחור אז ביום אחד כולם ראו לבן"). מנת הבריאות והנשמה המוזיקלית שכולנו זקוקים לה, בימים טרופים אלו.

שיתוף הפעולה של סאבלימינל עם טריפל מסקרן מהסיבה שהוא מציג רבגוניות מוזיקלית שמגישה מצד אחד את ההיפ הופ המשופשף שלו ומצד שני את הפן האלקטרוני של טריפל שנוסך בשיר אווירה של רייב מתמשך (רייב בלב הכוונה, ימי קורונה יו נואו) כשעל אלה מוסיף אמן הרגאיי והדאנסהול סול ג'יי (אלון בלום) שיק מפולפל ומתובלן היטב. 

תובל שפיר, אותו הכרתי בעיקר בהיותי חובב סדרות נוער ("כפולה", בעיקר), ז'אנר בו שפיר נחשב לכוכב ואף "חוטא" בשירה (למשל ב"סימני דרך" או "כפולה"), הפתיע השבוע עם שיר בכורה מתוך EP ראשון. לא, לא מדובר בשיר לילדים ושפיר אינו מתיימר להוכיח יכולות קוליות עצומות ומלאות במניירות מוגזמות, אלא הוא מגיש עצמו בפשטות, ברכות, בכנות ובמלודיה נהדרת. 

"תחזיק עוד קצת"  שכתב והלחין שפיר עם ליאור ניר ויונתן ויינרייך הוא שיר יפהפה שמתפתח ככל שהוא מתקדם לאמצעו כשהשיא מגיע ב-C PART בו שפיר נשמע כמו רוקר רך ומחוספס שמשאיר טעם סקרנות לשיריו הבאים.

כאשר שגיא ברייטנר הוציא את "סוף ההצגה", פרי הפרויקט שלו עם המפיק המוזיקלי רובי פאייר פחות התלהבתי ואף התאכזבתי. זה לא נשמע לי מספיק מקורי, לא מספיק אפוי ודי מתחקה אחרי טרנדים נוסחתיים. 

עם זאת, ב"כח הכבידה", שירו החדש, הוא נשמע פתוח וכן יותר מתמיד, הוא לא מנסה להישמע מי שהוא לא והוא מציג מונולוג דרמטי וטרגי אפילו על אישה, פגועה ומיוסרת, שנפרדת מבן זוגה כי השדים של מערכת יחסים קודמת עם גבר מכה (נפשית או פיזית, לצורך העניין) לא מרפים ממנה. היא רוצה להשתחרר מכבלי מערכת היחסים הזו כדי למצוא את עצמה ואת ייעודה.

ברייטנר, בביצוע סנטימנטלי למדי ורווי כאב, פותח את הצלקות של אותה גיבורת שיר כאילו הוא חש מה שעובר עליה. הוא נשמע בוגר, ממוקד וחד יותר מתמיד וכך הוא צריך להישמע, קשוב ל"אני מאמין" המוזיקלי הפנימי שלו.

רביב כנר, שכבש את הלב ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", השיק סינגל בכורה בשם "רסיסים" התפור היטב למידותיו, הן כווקאליסט עוצמתי עם סטייל ופאסון, הן כאדם רגיש והן כשנסיונר לא קטן. השיר, שיצרו עבורו קרן פלס ואבי אוחיון, קליט ותופס את האוזן למן השמיעה הראשונה (בייחוד הפזמון) ומהווה יריית פתיחה הולמת לזמר הצעיר.

חם בחו"ל:

טרבור דניאל וסלינה גומז – Past Life

קייטי פרי – Smile

פיוצ'ר – Ridin’ Strikers

בקי ג'י – My Man