אם תתבקשו על-ידי עלמת-חן - או בעצם על-ידי כל עלמה - להציל אותה, האם תיחלצו לעזרתה? - בוודאי שתיחלצו, לא כל שכן כששירתה העוצמתית והשברירית גם יחד של שוהם טפיארו בשירה "תציל אותי", העטוף בו זמנית בסלסולים ובביט אלקטרוני, תשבה את לבכם מהצליל הראשון ולא תיתן לכם מנוח. טפיארו נכללת עם ים בקשי, נוי מאירסון ורמי פיינשטיין, במבצע ייחודי של צמד אנשי יחסי הציבור חגית נוביק-סלומון וירון כהן, הנותן הזדמנות שנייה לזמרים שאיכשהו עדיין לא פרצו. 

מרץ 2017. "דה וויס". זמרת אלמונית מהצפון מהלכת קסם בביצועה ל"געגוע" של יהודית רביץ. השופטת מירי מסיקה נמסה, אבל הנבחרת שלה כבר מלאה. היא רואה את עמיתיה לשיפוט - האדונים שלומי שבת, אביב גפן ואברהם טל - מתפעלים משירת האלמונית וחרף תחנוניה הם אינם מסתובבים אל המתמודדת, שצוברת עוד מעידה בדרכה הפתלתלה.  

אם כשרונות-זמר נעלמים לבלי שוב עקב תקלות כאלה - וחבל! - לא כן טפיארו, שלמרות כל המכשולים מנסה שוב ושוב בדרך להשגת המטרה. זאת, גם כששירה "תציל אותי", שיצא לפני חצי שנה, לא פרץ - במידה רבה באשמת הקורונה. אולי עכשיו.

לדבריה, הגיעה אל השיר מהבית: "אמא שלי, נאוה, היא אשה מטורפת שאני ממש מעריצה והיא כל הזמן אמרה לי שלמרות שהיא חיה באושר ובאהבה גדולה עם אבא שלי, שלמה, היא מאמינה שעל אשה להיות עצמאית ולדעת לעשות הכל בעצמה בלי להסתמך על אף אחד. כשהגיעה לחיים שלי זוגיות טובה ומכילה, די נבהלתי כשמצאתי את עצמי מול המצב הזה".

טפיארו, 28, היום בגבעתיים, היא בת הקיבוץ הגלילי יראון מול העקב הדרומי של לבנון, בפנייה אל אצבע הגליל. "מקום מנותק מהציביליזציה", היא מעירה במין הומור. "מוזיקלית נחשפתי בבית לקלאסיקות ישראליות וגם לשירים בערבית שאבא שלי, זמר מבוזבז לדעתי, שומע".

לראשונה ניתן לה להוכיח את כישוריה הזמרתיים כשעבדה אחרי הצבא כמלצרית במלון שבו הופיעו אמנים. "חצי שנה ביקשתי וביקשתי מהמנהל שייתן גם לי לשיר שם עד שהוא הואיל בטובו לתת לי הזדמנות", היא נזכרת. "מאז היו ימים שבבוקר מלצרתי ובערב באתי לשיר בלובי".

אחרי טיול של חצי שנה בהודו, למדה שנתיים ברימון, "תקופה מדהימה, משנת חיים". ניתן לומר שהיא לא זינקה בבת אחת לקריירה וגם ההחלטה להיבחן ל"דה וויס" לא הייתה קלה לגביה. "באתי לשם עם לא מעט חששות ובתור הגדול שהשתרך שם הייתי לפני האחרונה", היא משחזרת. "אם הגעתי בשמונה בבוקר, האודישן שלי היה בעשר וחצי בערב, כשנשארו מעט מקומות בנבחרות של השופטים. כנראה, הגורל שלי היה לא להיות בין אלה שהתקבלו. חוץ מפרגונים מטורפים, יצאתי משם בידיים ריקות".

זאת הייתה לגבייך מעין סטירת לחי?
"האמת? - מבחינה מנטלית זה היה אחד הימים הקשים בחיי. לא רק שהתישו אותי בהמתנה האינסופית, אלא שבביקורת על איך ששרתי הרגשתי כאילו שבחנו את הנשמה שלי. כשזה נגמר, חשתי הקלה. היה לי ברור, שלא משנה מה יהיו התוצאות, אני ממשיכה בכל מצב".

טפיארו חברה למוזיקאי אופיר יוגב, שאותו היא הכירה בשבוע הראשון ללימודיהם ברימון. מאז שהוא הזמין אותה לאולפן שהקים, מוזיקלית לא נפרדו דרכיהם. כשאני תוהה איך היא מתחברת עם מי שבין השאר מציג את עצמו כרקדן ברייקדנס, משהו הרחוק מאופי שירתה כרחוק מזרח, היא משיבה: "דווקא הניגוד בינינו הדליק אותי. לעומתי, קיבוצניקית שהייתה הכי רחוקה שאפשר מהסצנה, אופיר התפתח בתוכה כדי.ג'יי, כרקדן וכמפיק מוזיקלי. למרות זאת, מהטייק הראשון באולפן נוצר חיבור עם סאונד חדש שכמותו לא שמעתי ובו הביט האלקטרוני שלו עם סלסולים שהבאתי מהבית".

לאחר שכבר הוציאה אי.פי, טפיארו בדרך  אל אלבום בכורה, ש"ממנו אני משחררת לאט לאט שירים". מבחינתה, האלבום אמור להוות בשבילה מנוף להופעות, כי "להופיע זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות". כמו כן היא אוהבת לחדש בדרכה שירים מוכרים. אם תיכנסו ליוטיוב, תוכלו להתרשם מאיך שהיא מבצעת את "את חירותי", השיר המוכר בביצוע חוה אלברשטיין, את "אתה פה חסר לי" (נורית גלרון) ואת "אתה לי ארץ" (ירדנה ארזי).

כלומר, יש לטפיארו לא רק היכולת, אלא גם לא מעט אומץ. אם גם ישחק לה המזל, היא כבר לא תצטרך לבקש שיצילו אותה.