פרויקט חדש של מועדון הזאפה צפוי להחזיר לנו את הופעות המוזיקה הגדולות. קבוצת הזאפה הודיעה כי תקים בפארק הירקון בת"א מתחם הופעות ייחודי, שיכיל 1,000 מקומות ישיבה. על פי הודעת הקבוצה, המתחם ייבנה במיוחד ויותאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.

המתחם המיוחד יוקם בסמוך לחניון המימדיון בגני יהושע ויכיל כאמור 1,000 מושבים. המושבים יסודרו בצורת תיאטרון ויחולקו לכמוסות של 20 איש, הכוללות מרווחים בין הכמוסות והפרדה בין המושבים בתוך כל כמוסה.

מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים חוסם את העלייה לירושלים

ההופעות במקום צפויות להתחיל ב-12.9 עם סדרת מופעים של עידן רייכל. בנוסף, צפויים להופיע במקום גם אביב גפן, קרן פלס, עילי בוטנר וילדי החוץ, היהודים, ברי סחרוף, אברהם טל, אמיר דדון, דיקלה, היהודים, מירי מסיקה, נתן גושן, עידן חביב ועוד.

עוזי בירותי, משנה למנכ"ל קבוצת זאפה אמר על הפרויקט: "קבוצת זאפה שמה לה למטרה לקדם ולפתוח את עולם התרבות והמוזיקה בישראל. המתחם הייחודי, אשר יכיל 1000 איש בפארק הירקון גני יהושע, מותאם באופן מלא לשמירה קפדנית ביותר על בריאות לקוחותינו. חשוב לנו להדליק שוב את האור על במות זאפה על מנת לאפשר לאומנים, לנגנים ולאנשי הבמה לשוב לעשייה מבורכת של הופעות חיות והבאת מוזיקה ואמנות איכותית ומרגשת לקהל הישראלי".

כזכור, בשל משבר הקורונה, נמצאים מאות אלפי עובדי עולם התרבות בחל"ת בשל מגבלות הריחוק החברתי שמונעות את קיום ההופעות. זמרים, נגנים, שחקנים, אנשי תאורה וסאונד, עובדי במה ועוד מוחים כבר תקופה ארוכה על מצבם, בשל היותם "הראשונים להיסגר והאחרונים להיפתח". בתקופה האחרונה שבו חלק מההופעות החיות, אולם במקומות פתוחים בלבד, מול כמות קהל קטנה ותחת מגבלות חמורות.

בזאפה ביקשו להבהיר כי לקוחות יוכלו להמיר כרטיסים שנקנו עם פרוץ משבר הקורונה ולא מומשו בכרטיסים להופעות במתחם החדש.