כצופה נאמן של "כפולה", סדרת הנוער בכיכובה של נועה קירל, מצאתי עצמי מופתע בפעם הראשונה ונרגש מאחד הנאמברים שבוצעו בסדרה ועושים, במובן מסוים, תיקון היסטורי (או אם תרצו לקרוא לכך "סגירת מעגל"). נועה ושני הבסטיז תותי (קים אור אזולאי) וחוטי (נורוז) התבקשו, באחת המשימות שהמורה צור בחטיבת הביניים הטלוויזיונית "תהילה" נתן לתלמידים (בפרק השמיני של העונה החמישית והחדשה של הסדרה), לבצע את השיר "פה בארץ חמדת אבות" בצורה ה"מסורתית" שלה.

השלישייה החליטה להפוך את השיר למשהו יותר עדכני א-לה היפ הופ, דבר שעורר את זעמו של המורה על "חילול הקודש". בתגובה, הוא שלח אותם להופיע עם השיר בבית אבות.  שם, המבוגרים שהכירו את השיר מימים ימימה, השתעממו מהביצוע המסורתי הידוע וברגע שהחבורה לקחה את השיר לכיוון שלה עם ההיפ הופ והפופ והריקודים, גם המבוגרים התלהבו ואף רקדו. אחרי כן ילדה בשם מולאן שהתבררה להיות כוכבת רשת ובמקרה נכחה במקום כשביקרה את סבתה, צילמה איתם את הקליפ לשיר הזה והוא הפך לוויראלי.

זו הייתה חוויה בלתי צפויה לראות כיצד אחד הלהיטים הראשונים בזמר העברי שנכתב בשנת 1908 זוכה לעדנה מחודשת בפי הכוכבת הכי גדולה במדינה כיום. כ-112 שנה עברו מאז שבוצע לראשונה השיר, והטוקבקים של הטינאייג'רס ביוטיוב לא מפסיקים לפרגן: "מוששלם כמו תמיד", "זה לא יוצא לי מהראש", "תוציאו לאפל מיוזיק", "בהתחלה זה נראה כמו השואה" (טוב, זה טוקבק פחות מרים), "ואוו אשכרה סוואג".

המשמעות הגדולה של לבצע שיר ישן נושן בסדרת נוער פופולארית היא לא פחות מקדושה, חשובה ומהותית בעיניי בהנחלת המורשת המוזיקלית השורשית והאותנטית לדור הצעיר שסביר להניח שלא היה נחשף או מכיר את השיר הזה אלמלא הסדרה (שכן, אפילו הסבים והסבתות של הנוער העכשווי לא בדיוק גדלו עליו).

מה גם שהביצוע הכיפי, המוקפד והמאד מקורי שיוצא, מבחינת העיבוד והביצוע, "מחוץ לקופסא", הוסיף נופך יותר רלוונטי, צעיר ומרענן לשיר.

למעשה, השיר "פה בארץ חמדת אבות" נכתב על ידי המשורר ישראל דושמן והמלחין חנינא קרצ'בסקי ע פי המנגינה היידית של הרמן צבי ארליך ("מצעד הגלות") והשיר בעצם נכתב לרגל טיול האביב לגליל העליון של תלמידי הגימנסיה.

על אף שכבר היה מושרש בפסקול המקומי כאחד השירים הפופולאריים בזמר העברי, השיר הוקלט רק בשנות ה-50 וזכה ללא מעט גרסאות ידועות, בהן של חבורת "רננים" ומקהלת צה"ל. עתה, גם נועה קירל הקליטה אותו עם נורוז וקים אור אזולאי והפופולאריות הנצחית שלו כקלאסיקה זכתה לגושפנקא נוספת.