כל אחד זוכר את האהבה הראשונה, את הנשיקה הראשונה, את החוויות הראשונות בחייו וכך גם כל אמן מבצע ויוצר זוכר את השיר הראשון. ישנם שירי בכורה שלא זכו להצלחה ורק אחרי מספר שירים אמנים הצליחו להתפרסם עמם (חלקם גם לא) וישנם שירי בכורה שעל ה"מכה" הראשונה שיחק להם המזל והפכו להצלחה מסחררת.

באווירת השנה העברית החדשה שטומנת בחובה לא מעט חוויות ראשונות וחדשות, הקדיש חוקר המוזיקה דודי פטימר את הפודקאסט של "מילים ולחן" לכמה משירי הבכורה המצליחים ביותר בפסקול הישראלי.

כמובן שלהספיק לעבור על כל שירי הבכורה המצליחים שהפכו ללהיטים בשעה זו משימה בלתי אפשרית שכן יש לא מעט כאלה אבל אפשר לבחור כמה מהידועים ביותר.

כך למשל חזר פטימר לשיר הבכורה שביצע שלמה ארצי בפסטיבל הזמר והפזמון ("פתאום עכשיו, פתאום היום") וקנה בו את עולמו, ללהיט ההומוריסטי-מחאתי של "תיסלם" – "תנו לי רוקנרול" שנתן לה את הפריצה הראשונה, לשיר "נערי שובה אליי" שמרגול ביצעה לראשונה בתכניתה של רבקה מיכאלי "סיבה למסיבה" והפכה מאנונימית למסלסלת של המדינה וללהיט הפריצה הראשון של נועה קירל.

הפודקאסט לוקח אותנו החל משיר הבכורה המצליח של יפה ירקוני משנת 1948, דרך להיט הבכורה של גלי עטרי שייצג אותנו בפסטיבל טוקיו ביפן ועד להיט הפריצה של עדן מאירי ("לך עם האמת שלך") שסלל לו את הדרך לקריירה ממריאה.