"חם באוזן": אליעד נחום שחרר את "השקט שלך", שיר פופ רומנטי ומתקתק שיצר יחד עם רון ביטון וג'ורדי (ירדן פלג), זאת אחרי ששירו "מסע" כבר שנתיים המושמע ביותר בתחנות הרדיו. השיר, התפור היטב למידותיו הקוליות של אליעד, נוטה אמנם  לכיוון הנוסחתי שהוא (וגם בניה ברבי, לעתים) נוטה אליו (שירה פופית טבולה בסלסול קל), אך הנוסחה המוצלחת הזו מוציאה ממנו את המיטב שלו וכשזה מגיע עם קורטוב אופטימיות שכה נחוצה בזמנים טרופים אלו – הרי שהתוצאה מצוינת!

לפני כמה שנים מתן גלילוב היה שם חם בעולם הזמר הים תיכוני, אך אחרי מספר שירים כושלים וגיוס לצבא, הוא די נעלם מהאופק ולא הצליח לשחזר את ההצלחה. עם זאת, יש לו עכשיו סיכוי לחזור עם החידוש שהוציא היום איתי לוי לשירו המוכר ביותר של גלילוב – "זוכרת" בביצוע מלא רגש, נשמה, כנות וכוונה. 

בלדות זה הצד החזק ביותר של לוי (לא ששירי חפלה הם צד חלש, אבל בבלדות הוא יותר טבעי) והביצוע לשיר הזה לא נופל מהביצוע המקורי שהיה להיט לא קטן. יציאה מעניינת!

בימים של אנרכיה ששוררת במחוזותינו בחסות הקורונה, שולי רנד שר: "מִשֶּׁנִּתְּנָה הָרְשׁוּת לַמַּשְׁחִית, שׁוּב לֹא יַבְדִּיל בֵּין צַדִּיק לְרָשָׁע, בֵּין גְּלוּי הָרֹאשׁ לִמְעֻטָּף בְּטַלִּית, בֵּין שָׁחוֹר לְלָבָן, בֵּין אִישׁ לְאִשָּׁה", שיר שמקבל אותנטיות אקטואליות במיוחד בתקופה זו, שיר שבשירתו המשיחית של רנד מקבל משנה תוקף בייחוד לאור קומבינציה מוזיקלית בין פולק לבין ניחוח ניגון תפילה. 

רנד תמיד מצליח לצייר את המציאות שלנו בדרכו המקורית מבלי לשפוט ומבלי לחוות דעה באופן ישיר אלא לגרום לנו, המאזינים, לקחת את "כוונת המשורר" לכיוון שלנו ולמצוא בצליליו פת של נחמה ואולי גם תקווה. 

דיאנה גולבי ריגשה אותי השבוע עם "אין כלום", שיר חדש שכתבה והלחינה בעצמה בהפקתו המוזיקלית של עופר מאירי. השיר, המשלב אלמנטים קלאסיים עם רוקנרול ופופ שנוצקים היטב לתמהיל המדויק בין טקסט נוקב ללחן קליט וביצוע עוצמתי, הוא אחד הדברים הכי אמיתיים וכנים שיצאו בתקופה זו. לכך, הוסיפו סימפול קטע מרגש של השחקנית המנוחה חנה רובינא (מונולוג מתוך "היהודי הנצחי" מאת דויד פינסקי) ויש לכם תוצר שהוא לא פחות ממושלם.

גולבי היא אחד הקולות הכי מיוחדים שיש בסצנת המוזיקה המקומית והייתי רוצה לשמוע עוד ועוד שירים כאלה עליהם חתומה במלוא נשמתה. 

אסיים במשפט הפותח את השיר: "אין לנו מה לאבד יותר האדמה חמה רועדת עוד מעט העולם יעלם אז כבר לא נמצא ת'דרך".

האזינו: נסרין קדרי בשיר "תמיד תזכור" שהוקלט למען עמותת "גדולים מהחיים"

חם בחו"ל:

שון מנדס – Wonder

ג'ניפר לופז ומאלומה - Pa' Ti + Lonely

בילי אייליש – No Time To Die