סולן להקת 'תיסלם' דני בסן שלח מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, בו ביקר אותה בחריפות בעקבות הריאיון ל'אופירה וברקו' ב'קשת', שם כינתה את אייל ברקוביץ' 'סטייק' וטענה כי לא יוכל להתמנות לתפקיד מאמן נבחרת ישראל עד שיתנצל בפני מצביעי הליכוד על שכינה אותם 'משפחת פשע'. הזמר סיפר היום (שני) לבן כספית וינון מגל ב-103FM כי צפה בריאיון של השרה אתמול ב'חדשות 12', ושיתף בתחושותיו: "ראיתי איך מתנהל דו שיח של חרשים, שמירי אומרת את מה שיש לה להגיד מבלי להקשיב לשאלות" והוסיף כי "במקום לזרוע פירוד היא יכולה לגרום לשסע הזה להסתיים".

מגל: מה נשמע?
"סך הכל, תגיד לי אתה, אני לא יודע. אני סגור בבית".

מגל: נזהר?
"אני מאוד נזהר, בטח. אני בקבוצת סיכון".

מגל: מקפיד על מסכה.
"לגמרי. יש לנו גם מאמן לקבוצת סיכון שלנו".

כספית: אייל ברקוביץ'?; מגל: אתם מופיעים?
"מה פתאום".

כספית: מי מופיע? איפה אתה חי?; מגל: יצאתי אהבל בשאלה?
"קצת, כן. מינואר תיסלם לא הופיעה, כבר תשעה חודשים אני חושב".

מגל: נפגשים?
"מעט, לא ממש. יש לנו פייסבוק".

כספית: כתבת מכתב למירי רגב.
"מבחינתי זה באמת הסתיים כי אתמול ישבתי וראיתי את התוכנית וזה בער לי בבטן, באמת. מפני שראיתי איך מתנהל דו שיח של חרשים שמירי אומרת את מה שיש לה להגיד מבלי להקשיב לשאלות של קרן, זה היה גם בפעם הקודמת. זה מן שיטה כזאת היום, להגיע ולדבר בלי להקשיב לשאלות. זה פשוט בער לי בבטן כשראיתי איך זה קורה. קיבלתי המון תגובות. הנושא של הסטייק המתהפך הופיע פעם אחר פעם, זאת אומרת שהמסר יורד מלמעלה ומגיע לכולם".

מגל: אתה בא להצדיק את זה שהוא קרא משפחת פשע.
"ממש לא".

מגל: מה הקשר של מיקי זוהר למשפחת פשע?
"אני לא חושב ואני גם לא סנגור של הדרך בה ברקוביץ' מתבטא. אני לא מחסידיו, אני לא אוהב כדורגל, זה לא מעניין אותי בכלל. מה שמפריע לי זה שלוקחים נושא והוא אמר את זה במפורש, הוא דיבר על הנהגת הליכוד".

מגל: זה משפחת פשע?
"תשאל אותו לא אותי".

מגל: אתה כאליו מגן על זה.
"לא, לא, לא. זה לא נכון מה שאתה אומר, מה שמפריע לי זה שלקחו את זה והעבירו את זה למיליון וחצי בוחרי ליכוד שבכלל לא הוזכרו בסיפור הזה וזה לקחת משהו ולהעמיד בצורה מתוחכמת, תראו מצביעי הליכוד איך התקשורת עוינת אתכם, תראו כמה הם חארות, בואו איתנו".

מגל: ואם אתם מצביעים להם אתם חלק ממשפחת פשע?
"זה מסקנות שאתה מסיק, זה לא נכון, הוא לא אמר את זה. מפה אתה אומר בדיוק מה שהיא אומרת".

כספית: ינון כל הזמן מגדף את הח"כים הערבים; מגל: לא נכון, אני מדבר על בל"ד, יש ח"כים שנותנים תעודות הערכה למחבלים, עליהם אני מדבר; כספית: אני מסביר שיש מיליון ומשהו ערבים, שפרופ' מסעוד ברהום מביה"ח נהריה; מגל: למה אתה מכניס את דני לוויכוחים הפנימיים שלנו?; כספית: שירגיש בבית.
"מפריע לי שלוקחים קבוצה של אנשים, ברגע שהופכים לקבוצה נורא קל להגיד הם כאלה והם אחרים, מיליון וחצי מצביעי ליכוד נעלבים מזה. אני כאנרכיסט או שמאלני או אשכנזי נעלב מדברים אחרים אבל יש בנו כל כך הרבה פרטים ואנשים שונים, וכל אחד בא עם דעה אישית ועם דברים משלו. זה לא נכון לקחת ולהלביש על קבוצה שלמה דברים שאתה בא ואומר זה נאמר כדי לפגוע בכם וזה לא נכון".

מגל: יש סנטימנט של לדבר על ליכודניקים כמשפחת פשע בגלל האלמנט המזרחי.
"אל תכניס אותי לזה. אני מתייחס רק לנבחרים שאני חושב שבתור נבחרי העם הם אמורים לקבל ביקורת מאנשים שחושבים כך וחושבים אחרת זה הכל, ולהעביר את זה לבוחרים זה ניסיון רע זה ניסיון לא טוב".

כספית: אתה אומר שהם מחבקי טרור. זה אומר שהאזרחים הם מחבקי טרור? אותו דבר אם אני חושב שלדודי אמסלם יש שפת גוף עבריינית; מגל: מי שמצביע לבל"ד תומך בטרור, זו האמת; כספית: גם על זה תצטרך להתנצל, זה ברור; ינון כשנותנים תעודות הערכה למחבלים זה לא נקרא תמיכה בטרור; כספית: אנחנו נגד זה אבל צריך למצות את החוק. דני מה אתה חושב על ההטרלה הזאת של לשסות אשכנזים ומזרחים?
"אני חושב שזה רע מאוד ואני חושב לשמירי רגב יש את הכוח לעשות את ההפך, בדיוק הפוך. במקום לבוא ולזרוע פירוד ולדבר על כמה הם ואנחנו - יש לה יכולת מאוד גדולה לקרב את האנשים ולגרום לכך שהשסע הזה יגמר. אני בא מקרית גת הקטנה. שם כולם הכירו את כולם ולא היו הדברים האלה. אנחנו גדלנו ביחד, לא היה עניין של מזרחים ולא מזרחים. אני דובר לא רע בכלל מרוקאית. יש המון דברים שספגנו משם וכל קרית גת מתגעגעת לתקופה הזאת". 

מגל: למה אבי בוסקילה שהיה במרצ דיבר על הגזענות נגדו במפלגה ואבי דבוש שהיה במרצ גם פרש ואמר שיש שם גזענות?כספית: כשאני מביא מה שאנשים כותבים אז יש כאלה שמרגישים את זה. זה עדיין קיים אבל הולך ומטשטש; ינון מדובר על שניים מראשי מרצ.
"אתה לא חושב שהגיע הזמן לשים לזה סוף?".

מגל: הדיבור על זה מקרב את הסוף.
"היא אתמול אמרה שכל התקשורת נגד מצביעי הליכוד והביקורת הייתה כלפי ההנהגה שצריכה לקחת אחריות, לטוב ולרע. לקבל ביקורת, זה התפקיד של ההנהגה, וכשזה לא ככה זה לא טוב".

כספית: זה לא קרית גת, אני אותו דבר מספר על חולון. כולנו גדלנו ביחד וזה לראות איך הם באים והורסים את זה בשליחות פוליטית; מגל: אז דבוש ובוסקילה מחרחרי ריב; כספית: הם מדברים מפוזיציה ויכול להיות שהם נתקלו בתופעה הזאת; מגל: אתה מדבר על חולון של שנות ה-60 ומתעלם מזה שבוסקילה ודבוש כתבו את זה השנה; כספית: כי אתה מתעלם ממה שהקראתי לך הרגע. לכל אחד יש את החוויה שלו, אבל כל הזמן אנחנו מתחתנים ומתערבבים זה עם זה. הפערים יורדים ואם היה פה ראש ממשלה נורמלי הוא היה פועל כדי לכווץ את זה.

מירי רגב מתעמתת עם ברקוביץ' (צילום: צילום מסך קשת 12)