אחרי "מאושרים", הדואט המוצלח שלו עם נועה קירל שנחשב לאחד מלהיטי התקופה, חוזר לירן דנינו לבלדות הרומנטיות, הצד החזק ביותר שלו ההולם ביותר את קולו החם והמיוחד ו"צמאה לאהבה" הוא שיר נוסחתי ולא מיוחד מדי, אבל הוא עושה היטב את העבודה: נופל לקיטשיות שכיף להתרפק עליה, מבצע בכוונה מלאה ובכנות את הטקסט הסטנדרטי (לא יותר מזה) ומגיש את הנשמה שלו.

באופן אישי אני לא אוהב שירים נוסחתיים ולא מקוריים אבל אילו הייתי אוהב, זה השיר האולטימטיבי לכך ובהקשר זה סביר להניח שיהפוך ללהיט עבור הבויפרנד של טיילור מלכוב.

Views היה אחד הלהיטים הגדולים שסייעו לנגה ארז, הפעילה לא מעט שנים בסצנה, לחדור ללב הקהל הרחב בארץ ולכן כל כך כיף להבין שהיא ממשיכה להמציא עצמה מחדש ולא קופאת על שמריה. השיר שהוציאה השבוע – You So Done הוא ממתק פופ שלא היה מבייש את בילי אייליש (מבחינת ההפקה המוזיקלית), הוא עשוי מכל המוטיבים מהם מורכב להיט מוצדק: טקסט אישי ולא מתייפייף, לחן א-סימטרי וקליט שתופס את האוזן משמיעה ראשונה וביצוע חושני וסקסי שעוטף היטב את המארז הזה. מעולה!

"לא נדבק" הוא מונח שיכול לקבל משמעות טבולת "קורונה" כיום, ודווקא מהסיבה הזו  העובדה ששאנן סטריט בחר לקרוא לשירו החדש והגרובי בשם הזה המשלב היפ הופ, Fאנק והמון פאן ואמירה חברתית (כמו שהוא יודע להביע היטב) הופכת את השיר לכזה שחשוב לשמוע ולהשמיע כמה שיותר.

מלבד הפזמון הקליט, השיר זוכה לתגבורת בדמות המציאות, בייחוד במשפטים כמו: "משהו מנותק לי, שמישהו יצעק לי, אם זה חירום או רק סרק! סרק! סרק!" או "מנסים לקצץ אותי מתקרצץ, מנסים לרוצץ אותי מתרוצץ" שהופכים את השיר לאחד המרעננים הרשמיים והראויים של התקופה.

מאור כהן לא כל כך שש להשתנות עם התקופה ולאבד את הזהות והעבר, ובשיר "לא נגמר", רוק ישראלי טהור שכה אופייני לו (גם אם זה לא מיינסטרים) הוא מביא את עצמו בצורה הכי הדוקה ומסקרנת: "מולקולות עובדות במרץ, בראש שלי קולות, נערות שרות בחדר, שירים של להקות" יכול להתפרש כחזרה לימי ה"רוקסן" של "זקני צפת" ומשפט כמו "הסיגריה אלקטרונית וגם הדאגות ואני עם כלום ביד, להיות או לא להיות" לוקח אותנו לריאליזם העגום של עולם התרבות, וההילוך העדין על קו התפר שבין ההווה לעבר כה מייצגים את כהן ואת ישותו המוזיקלית והאמנותית ונשמעים כל כך, בייחוד כשזה בוקע מקולו.

"רציתי שזה יכאיב" הוא השיר החדש (ואצלה זה לא בתדירות תכופה) של רוני דלומי בהפקתו המוזיקלית של ג'וני גולדשטיין. דלומי בחרה להגיש פופ קצבי וקליט שתפור היטב למידותיה הקוליות, עם בתים דביקים ופזמון ממכר שמהשנייה הראשונה כיף לגמוע את צליליהם שוב ושוב ושוב ושוב. נראה כי ההמתנה לשיר חדש של דלומי היה שווה שכן מדובר באחד השירים הטובים שלה שאין ספק שהוא יהפוך ללהיט ענק עבורה (ובכלל).

שלומי שבת, המחלים בתקופה זו לאחר שנדבק בקורונה ואושפז, בשיר חדש מפרויקט "חברים" בו הוא משתף פעולה עם אחותו לאה וילדיו מנור ואביהו. "בוא הביתה" הינו בלדה מצוינת המעלה ניחוחות תפילת שישי, זיכרונות מלאי ערגת ילדות, אופטימיות ותקווה שהם מצרך נדיר אך הכרחי בתקופה זו.

הביצוע המשפחתי מרגש עד דמעות, כולל הרמוניות נהדרות ומעביר את החום המשפחתי גם למאזין, כשאי אפשר להתעלם שהשיר מקבל משמעות יותר עוצמתית ומרגשת לאור העובדה ששבת נמצא בעיצומו של תהליך ההחלמה מנגיף הקורונה.

חם בחו"ל

Demi Lovato - Commander In Chief (אחד משירי המחאה הישירים והבולטים נגד דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית)

Justin Bieber & benny blanco - Lonely  (על תחושת הבדידות המלווה את חיי הסופרסטאר)