אם יש מביניכם כמה - ואני מתאר לעצמי שיש יותר מכמה - שטרם התוודעו לזמרת הצעירה ואנינת הקול רוני בר-הדס, נראה שלקראת הופעת אלבום הבכורה שלה, כדאי לערוך היכרות איתה. לדבריה, האלבום היה אמור להופיע במאי והושהה מחמת הקורונה עד שהזמרת הבינה שאין עוד טעם לחכות.

שמו ""Calm the Beast, כלומר להרגיע את החיה, כשם אחד משירי האלבום. והמשמעות, לדבריה: "הפחד מלחשוף כל מיני צדדים יצריים וחייתיים בנו, מחשש שהם לא יתקבלו".

מי החיה?
"החיה זאת אני, או במילים אחרות צדדים בתוכי. גם אם אני נראית עדינה, השיר חושף רוני אחרת".

וואלה, לא תאמינו כמה אחרת. בד בבד עם צאת הסינגל הראשון, "Everything", צולם לשיר קליפ שלשמו הרחיקה עד ברלין, "בנסיעה הראשונה שלי לבד לחו"ל". היא מספרת: "מבמאית הקליפ, שי גובהרי, ישראלית היושבת שם והצליחה להפיק מהעניין יצירת אומנות, למדתי לא רק על השיר, אלא גם אפילו על עצמי".

נכתב שזה קליפ...נועז!
"אני לא יודעת אם נועז, אבל יש בו קצת עירום אומנותי, המבטא את הפחד מהחשיפה. רואים בו בחורה שמאוד-מאוד רוצה לענות על הציפיות שיש ממנה בתור אשה, אבל היא מרגישה שיש בכך משהו לא שלם. האנשים העירומים שבקליפ גורמים לה להבין שעליה להיחשף, כדרך היחידה שהיא תוכל לאהוב ולהיאהב".

ואת?
"בכלל לא הייתי בצילומי הקליפ. לא הרגשתי מוכנה לזה והחליפה אותי שחקנית גרמנייה".

נ.ב. לפני שיפרוץ גוואלד, מן הדין להעיר שהקליפ אכן אומנותי, העירום לא חזיתי ושירתה של בר-הדס - מלאכית.

מדוע את שרה באנגלית? העברית לא מספיקה?
"אני בעיקר יוצרת באנגלית, כי זה מה שיוצא לי. אני לא שוברת את הראש מה לכתוב. עד כמה שזה נשמע קיטשי, זה עובר אצלי מהלב ישר אל הנייר. מפני שאני שומעת המון שירים באנגלית, זה יוצא לי בשפה הזאת, אבל בהחלט ייתכן שההקלטות הבאות שלי יהיו בעברית".

בעוד חודש תחגוג 25 חורפים. היא מיד-אליהו שבתל-אביב. שורשי הוריה הגרושים - עורכת דין ומתווך דירות - אי שם על ציר דמשק ובגדד. "נולדתי בבית מוזיקלי", מעידה בר-הדס. "אם היו להורים כוונות לעסוק בתחום, נראה לי שאחי גיל, המבוגר ממני בחמש שנים ואני מממשים אותן, כשלא רצינו לחזור על ההחמצה שלהם, אם הייתה כזאת".

בר-הדס למדה במגמת מוזיקה קלאסית בתלמה ילין. "בסוף התיכון הבנתי שזה לא מספיק לי והעולם הקלאסי לא אפשר לי יצירה מוזיקלית אחרת", היא נזכרת. גם משירותה הצבאי בלהקת פיקוד העורף הלא מוכרת לא הייתה מסופקת וכעבור זמן לא רב החלה עם המפיק צח דרורי במסע מלמד, כדבריה, אל האלבום.

בדרך התחלף לה כלי הנגינה שבו ליוותה את עצמה. "התחלתי עם גיטרה אקוסטית, כמו רבים אחרים", היא משחזרת. "אבל כשאחי הקים להקה ורצה שאופיע בה איתו, עמדת הגיטרה כבר הייתה תפוסה, מה גם שלא החשבתי את עצמי לגיטריסטית כזאת טובה. הוא זרק את הרעיון שאנסה ללמוד במהירות נגינה בגיטרת בס. לא האמנתי בעצמי שאני מסוגלת לכך, אבל הרגשתי שאני חייבת להשיג את התפקיד הזה בלהקה של אח שלי".

זה השתלם?
"לגמרי. המעבר לבס הגשים לי חלומות, כשהוזמנתי לנגן בכל מיני הרכבים שהערכתי אותם".

שיתוף פעולה מוזיקלי בין אח ואחות, כפי שיש בינך לבין גיל, איננו שכיח במיוחד.
"זה טבעי לנו. תמיד ניגנו ביחד והיינו מעורבים בעשייה המוזיקלית של שנינו. הופעתי לראשונה  כשהייתי בת...חמש. זה היה בחגיגת בר המצווה של אחינו הבכור".

גם הוא מוזיקאי?
"לא, אהד הוא מאמן כדורגל".

ומנגן?
"קצת בגיטרה. זה לא הולך אצלנו בלי".

כשבר-הדס, העוסקת בהוראת פיתוח קול, נשאלת מדוע יש כה מעט נגניות בס, היא משיבה: "אני חושבת על זה הרבה. אולי זה בגלל שאנחנו, הבנות, יותר פוחדות לטעות".