היוצרת והזמרת יובל דיין, ששירה "שרק תחייך" נחשב לאחד מהמנוני התקופה כיום, חולקת כבוד לזמרת הנשמה המנוחה אהובה עוזרי ז"ל, שהלכה לעולמה לפני ארבע שנים, ומחדשת את שירה "כוחך הרם" מתוך תקליטה הראשון משנת 1975 בעיבודו והפקתו המוזיקלית של תמיר מוסקט.

השיר הוא שיר הנושא מתוך סרטו החדש של הבמאי עופר פנחסוב "צלצולי פעמונים – סיפורה של אהובה עוזרי", החושף לראשונה את סיפור חייה המטלטל והמרגש של הזמרת האהובה בשילוב קטעי ארכיון נדירים, החל מילדותה בכרם התימנים, דרך הטרגדיות האישיות והאהבה הנכזבת ועד הפיכתה לגברת הראשונה של המוזיקה המזרחית בישראל, שלא זכתה להערכה בימי השיא שלה.

בשנותיה האחרונות עבדה עוזרי עם מיטב אמני ישראל כשעם אחת מהן, יובל דיין, החיבור הרגיש טבעי הודות למכנה המשותף של השתיים כיוצרות עצמאיות, אינדיבידואליות ומוכשרות שהולכות עם האמת האמנותית שלהן עד הקצה.

השיר זוכה לגרסה חדשה, מרעננת ועכשווית של יובל, שיחד עם המפיק המוזיקלי המוערך תמיר מוסקט מפיחה מחדש חיים בשיר וסוגרת מעגל אישי עם אהובה. "מבחינתי יובל היא אחת היוצרות היותר אמיתיות ומסקרנות במוזיקה הישראלית, וגם השיר הנבחר הוא אולי השיר ה'אמוני' הראשון שנוצר כאן, עוד לפני שזה הפך לטרנד", מספר הבמאי עופר פנחסוב. "בנוסף, הוא מתאים כמו כפפה ליד ליובל".

יובל דיין (צילום: יובל בניאן)
יובל דיין (צילום: יובל בניאן)

"השיר תפס אותי מהשמיעה הראשונה", מספרת דיין שהוסיפה: "הצטערתי שלא הכרתי אותו לפני כן. עבורי הוא תפילה אמיתית, כנה וישירה. זו זכות גדולה בשבילי לחדש אותו ובכלל להשתתף בכל הפרויקט החשוב והמרגש הזה". כשפגשתי את אהובה עוזרי ז״ל הרגשתי שמדובר ביוצרת שלא מתפשרת על פסיק מהאמנות שלה, והיא לימדה אותי שיעורים חשובים לחיים, על הכבוד שרוחשים לטקסט, ללחן, לביצוע ובכלל למוסיקה".

הקרנת הסרט תחל בתאריך ה-13 בדצמבר, כחלק מפסטיבל הקולנוע בירושלים. בנוסף, ערוץ "יס דוקו" ישדר את הסרט החל מה-17 בדצמבר. ב-29 בדצמבר תתקיים הקרנה והשקה חגיגית בשילוב במאי הסרט ואמנים אורחים.