הזמר ליאור ייני הלך הערב (שבת) לעולמו כשהוא בן 84. ייני רשם קריירה בת כשישה עשורים בעולם הבידור הישראלי, כזמר וכן כשחקן בסרטים ובמחזות זמר.

ייני נולד ב-1936 בקיבוץ אפיקים, ואת שירותו הצבאי עשה בחטיבת גולני. ב-1963 הצטרף ללהקת התרנגולים כשהופיעה עם תוכניתה השנייה. ב-1968 כיכב בתפקיד הראשי במחזמר המצליח "איי לייק מייק", שם ביצע את השיר "מה צריך בסך הכל בן אדם".

ב-1970 הוציא ייני את אלבום הבכורה שלו, "תודה רבה". ב-1972 שיחק בתפקיד הראשי בסרט "לאן נעלם דניאל וקס", שנחשב לאחד מסרטי האיכות של הקולנוע הישראלי. בסרט זה ביצע את הגרסה המקורית לשיר "אגדה יפנית" שכתב אהוד מנור והלחין אריאל זילבר, שבהמשך ביצע בעצמו את השיר בגרסתו המוכרת.

ב-1973 הופיע ייני בערב שירי המלחין היווני מיקיס תיאודורקיס. בהמשך הוציא עוד ארבעה אלבומים, בהם אלבום משירי המלחין הרוסי ולדימיר ויסוצקי. ב-1987 הופיע במחזמר "עלובי החיים".

ייני היה נשוי בעבר לבמאית להקת התרנגולים, נעמי פולני. בהמשך התגרש ממנה ונישא לאביבה אורשלום. בהמשך קיים מערכת יחסים זוגית עם רותי פולני, אחותה של נעמי פולני. הוא היה אביו של קפטן מכבי תל אביב בכדורגל, שרן ייני.

ליאור ייני עם בנו שרן (צילום: רלי אברהמי)
ליאור ייני עם בנו שרן (צילום: רלי אברהמי)

מכבי תל אביב פרסמה הודעת תנחומים: "מועדון הכדורגל מכבי ת"א, הבעלים, ההנהלה, השחקנים והעובדים משתתפים בצערו של הקפטן שרן ומשפחתו בעקבות מות האב, ליאור ייני, שהלך לעולמו הערב. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ספד לייני: "הצטערתי לשמוע על מותו של הזמר והשחקן ליאור ייני, שהיה חבר בין השאר בלהקת התרנגולים. שולח תנחומים חמים למשפחה. יהי זכרו ברוך".