זה לא היה צפוי. אמנם ידעתי שגיא זו-ארץ מחובר היטב ללדינו (כראייה הפרויקט המופלא שלו עם אחיו, רועי, בהקשר זה), אך לשיר ים תיכוני שיכל בקלות להתאים לזמרים כמו איתי לוי או אייל גולן ועומר אדם – לא ציפיתי. ברכות, בפשטות ובכנות סנטימנטלית זו-ארץ פותח את הלב ובקולו המיוחד והכן תוך השמת דגש מדוקדק לדיקציה, הוא שר את ליבו בשירו החדש – "היי" וזה נשמע כל כך יפה ומתאים לו ולגוון קולו.

מלבד הטקסט הרומנטי, השיר זוכה למנגינה מאד קליטה שכובשת את האוזן למן השמיעה הראשונה, וללא ספק בעל פוטנציאל עצום להפוך לאחד מלהיטי התקופה. משב רוח מרענן מצדו של זו-ארץ. שאפו!



בלדה נוספת שנגעה ללבי השבוע היא "ים בפריז" של טל שגב, שכבר למעלה מ-30 שנה נמצא בביזנס הזה ובכל פעם מצליח להמציא עצמו מחדש, כמו קוסם. השיר הנוכחי הוא כל מה שציפיתי משגב: אמוציות גועשות בטקסט ובביצוע, לחן קצבי שנע בין פולק לפופ והמון המון כישרון שמועבר למאזין במארז מוזיקלי, פשוט ופוגע.

"חסר הפלפל"

אני לא צופה ב"אח הגדול". באופן אישי אני חושב שזו תכנית גרועה, משעממת ומבזבזת זמן יקר (מניסיונות צפייה בעונותיה הראשונות), אך קשה להתעלם מכך שזהבה בן נכנסה ל"אח". זהבה ניחנה באחד הקולות הטובות במחוזותינו אך גם המפוספסים: בחירות גרועות של שירים בשנים האחרונות, התנהלות קלוקלת מול כלי התקשורת ובעיקר הבחירה להישאר רחוק מאור הזרקורים די פגמו לה בקריירה (לטעמי). 

בשירה החדש ששוחרר השבוע "אולי בעולם אחר" היא אמנם מגישה ברגש ובקול מלטף את הטקסט המצוין שזוכה ללחן טוב, אך חסרה בשיר האנרגיה, חסר הפלפל וחסרה פשוט התשוקה שלעתים מאפיינים את בן בשיריה. למרות שקשה להגיד עליה טכנית כי היא זמרת נשמה, היא לוקה בו בנוסחתיות משוועת ובכך השיר די מתפקשש. 

שלא תבינו אותי לא נכון, השיר קליט וטוב, אבל לא בעל סיכוי רב להישמר בתודעה הקצרה כי הוא לא מבושל מספיק לדעתי והשבלוניות שבו היא בעוכריו.



"הַאִם אָז אוֹר הַשֶּׁמֶשׁ בֶּאֱמֶת יְחַטֵּא וְנוּכַל לְהַבְחִין מִי צַדִּיק, מִי חוֹטֵא בִּמְזִמּוֹת וּתְכָכִים וּמִינֵי קְנוּנְיָה שֶׁל סָפֵק-מֶמְשָׁלָה וְסָפֵק-כְּנוּפְיָה?", כך שרה בסגנון "בוב דילני" להקת "החצר האחורית" בלחנו את איתמר ציגלר למילותיו של יענקל'ה רוטבליט את שירה החדש- "הצוללת התשיעית".

המחאתיות שבשיר אופיינית לכתיבתו של רוטבליט והביצוע הפולקי של הלהקה, שנע בין דרמטיות לאווירת מערבונים, מאלץ היטב את המאזין להיות קשוב לטקסט ולשאלות והתמיהות בו, כשניכר שהאקטואליה והרלוונטיות החדשותית הרועשת משחקות לטובתו. שיר מעולה של להקה מעולה.



חם בחו"ל

ג'סטין ביבר – Anyone:



זאין מאליק – Nobody Is Listening: