"ואתה תקום, תרחם ציון/ כי עת לחוננה/ כי בא מועד/ כי רצו עבדיך את אבניה/ ואת עפרה יחוננו...".

לא תאמינו, אבל אמרו "ברוך הבא למועדון" ל...דוד המלך. אכן, גם נעים זמירות ישראל הצטרף, או למעשה צורף, למעגל המחאה ההולך ומתרחב על-ידי הזמר והמלחין יפתח דקל, שהעטה את פסוקים יד-טו מפרק קב בתהלים בלחן המנוני מלהיב, שעשוי לסחוף את המפגינים בבלפור ועל הגשרים.

"זה בטבע שלנו, שכאשר יש בעיות, או איזה בלגן, למחות בפני מי שעלינו בהיררכיה, הממשלה, או מי שלא יהיה", אומר דקל, "ואילו אני מאמץ את מחאתו של דוד המלך, שאותה הוא השמיע בפני בורא עולם הרבה-הרבה לפני שהומצאה תרבות המגפונים. כלומר, לא מוכרחים לצעוק בכעס 'ביבי הביתה!' כדי שאכן ילך ואם זה היה מועלה כתפילה מעומק הלב, משהו היה זז".

איך הגעת אל דוד המלך, דווקא?
"יום אחד, כשלקחתי ליד את הגיטרה החשמלית והרגשתי סוער כזה, חיפשתי מילים שיבטאו מה שהרגשתי. אז היה לידי ספר תהלים, כמו בדרך כלל, כשאני מחפש נחמה וכשפתחתי את הספר, קפצו לי שני הפסוקים האלה וזה הסתדר לי עם המצב שהייתי בו בשילוב תפילה עם תחושה של 'חלאס, אי אפשר יותר".

השיר "אתה תקום!", מקדמה לאלבום שני של דקל, הופק במסגרת מיזם "חממה" של "הצוללת הצהובה" ובתמיכת קרן ירושלים, שלהם דקל אסיר תודה על תמיכתם. דקל הפיק את השיר מוזיקלית עם יונתן פררה, הקלידן שלו בהופעות. 

בן 36, דקל. שורשי משפחתו בפולין ובגרמניה. הוא נכדו של אחד ממייסדי קיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל. גדל בבאר-שבע ובלהבים במשפחה חילונית. בגיל שבע החל לנגן בגיטרה ו"מאז לא עזבתי אותה". לדבריו, שירת בצבא במודיעין קרבי, "שם הייתי מנגן לחבר'ה בזמן הפנוי". בטיול של אחרי הצבא בהודו מצא את אושרו, הן כשהכיר שם את רעייתו, ענבל והן כשהחל שם לחזור בתשובה.

"פגשתי בדרום הודו את ענבל בפסטיבל טראנס שארגנתי עם שני חברים", הוא מעיד. היא גם כן אומנית ואף מנהלת אותו. הם הורים לארבעה ומתגוררים במושב עמינדב בפרוזדור ירושלים.

 לפני חמש שנים הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו, "שמשות", בהפקתו המוזיקלית של שמואל דניאל, "מפיק שאני מעריך אותו וסומך עליו", שעושה את המאסטרינג באלבום החדש. בין ההופעות בארץ היו לו מספר גיחות להודו, שנראה כי נכנסה לו די חזק לנשמה ושם הוא חבר צוות ב"חוה של אדם", מעין אשרם יהודי, שבו הוא מלמד, מנגן ובעיקר עושה שמח. לדבריו, בין המופיעים שם היו אהוד בנאי ואביתר בנאי.

ובקורונה?
"זה יצא לי טוב בתקופה הזאת. הסגירות מעודדת את היצירה ומקרבת בתוך המשפחה. עם זאת, בנוגע להופעות זה די מבאס כשאין וכשהיו כמה במקומות קטנים, אהבתי בהן את הקרבה לקהל".

מתי יופיע האלבום?
"כשתיגמר הקורונה".