"כמה אהבה יש בלב שלי אליך/ כמה אהבה יש לי/ בלב/ שלי אליך/ אתה אמרת לי/ שהעולם הזה  יפה/ ורק צריך להאמין/ רק צריך להאמין/ כמה אהבה יש בלב שלי...".

אכן, אהבה היא המצרך הנחוץ כל כך בימים אלה של ניתוק חברתי ואנושי, כשכולנו, עטויי מסכות בשלל גוונים, כמהים לקרבה, למגע ולחיבוק. את הכמיהה הזאת מיטיב להביע בביצוע מבריק של "אהבה", שיר הבכורה של "פונדו", צמד אלקטרו-פופ, המצליח לזקק את האווירה ב-15 מילים בלבד. 

אולי לא ייאמן, אבל מניות היסוד בהקמת הצמד הזה, שנקרא כשם מאכל אירופאי, גבינתי או בשרי ולא ידע שהוא כזה, איננו אלא... אריק איינשטיין. היה זה אי אז ב-2009, ארבע שנים בטרם עזב אותנו לנצח. המוזיקאי גיא בוקאטי המשיך בשיתוף הפעולה עם הארי שבחבורה בהפקת "בגללך", אלבום-אוסף של שירי-אהבה. לשירים המוכרים נוספו שני שירי-בונוס. אחד מהם היה "כשתחזור", שיר שכתב בוקאטי והוקדש לחייל הנעדר גיא חבר. להקלטת השיר, שבו שותף שלומי שבת כזמר-אורח, זומנו עוד שניים.

אלה היו המוזיקאי ואשף הסאונד ניר אוורבוך, שחבר בשיר הזה לבוקאטי בהפקה המוזיקלית וניגן שם בפסנתר ובקלידים - והזמרת סמדר אקראי, שהוזמנה כדי לספק את קולות הרקע הנשיים. מבחינתה, המפגש באולפן עם ענק הזמר העברי היה כה אקראי, כשמה, שהיא כמעט לא טרחה לספר עליו. "לא הוקלטנו יחד", היא מבקשת לדייק. "אריק נכח כשהקליטו אותי וכדרכו היה מקסים ועם הומור. זה הכל".

ברם, זה לא היה הכל. למעשה, בינה לבין אוורבוך נרקם שם סיפור-אהבה מוזיקלי - "לא רומנטי!", היא מדגישה - שלאחר 11 שנה הניב את השיר "אהבה". "היה בינינו קליק מיידי, שהביא לכל מיני שיתופי-פעולה שמתוכם קם הצמד 'פונדו' והשיר שאנחנו מדברים עליו הוא התחלה של אלבום", היא מספרת. "ואם תשאל אותי מה פתאום שיר על אהבה, אז זה בדיוק מה שאנחנו צריכים כרגע, על רקע כל מה שאנחנו עוברים בימי הקורונה".

אתם צמד רק להקלטות, או גם להופעות?
"כרגע אין, כידוע, הופעות וכשיהיו, לא נראה לי שתהיה לנו התנגדות".

סיפורה האישי מורכב. סמדר אקראי נולדה באחד באפריל וזאת איננה בדיחה. האחד באפריל שלה, בשנת 79', מסגיר את גילה - 42. כמעט. כשלהקת "חלב ודבש" זכתה ב"בנייני האומה" באירוויזיון עם "הללויה", הגיחה אקראי לאוויר העולם לא הרחק משם, ב"הדסה". "אולי זה קוריוז, אבל זאת עובדה שנהייתי זמרת. בהשפעת האירוויזיון? - לא בטוח".

אקראי מהקטמונים, בת למשפחה ששורשיה עירקיים-כורדיים. "גדלתי במשפחה לא שגרתית", כך היא, בת בכורה ביו חמישה,  מסכמת פרק חיים סבוך בילדותה, כשנאלצה לנדוד בין בתים של קרובי משפחה. "חיפשתי מקום יותר יציב, יותר שקט", היא מעידה.

הרגע המכונן מבחינתה היה בכיתה ב', "כשהמורה כרמלה נתנה לי לשיר לפני כולם שיר של אביב, לאחר שעד אז לא היה לי מושג שאני יודעת לשיר". בהמשך אקראי שרה במקהלת בית הספר ובטקסים, אבל לא הלכה ללהקה צבאית. במקום זה היא "שרה" לנחקרים כחוקרת מצ"ח ביהודה ושומרון.

כשהשתחררה, למדה עיצוב מולטימדיה ובתקופה הזאת הקליטה, לדבריה, שיר באנגלית שמצא את דרכו לסדרת הטלוויזיה "עמוק באדמה". כעבור שנה עברה ללמוד ברימון במחזור של איה כורם ואריק ברמן. למחייתה היא עבדה במלצרות ובגרפיקה, "גם היה לי הרכב ג'ז קטן שהופיע בכל מיני אירועים, הקלטתי פרסומות ושרתי את 'היו לילות' בסרט של רוני ניניו, שנקרא כך".

ואחרי רימון?
"אז התחלתי להיות על הקו לפריז, בירת הג'ז העולמי. רציתי להירשם ללימודי מוזיקה שם ושכרתי דירה ליד הבאסטיליה. הסתובבתי במועדונים הקטנים של הג'זיסטים. פה ושם עליתי לשיר".

היו שהתפרסמו בדרך הזאת...
"לו הייתי בעלת תמיכה ותנאים כמו יעל נעים וכמו קרן אן, אולי יכולתי להישאר בפריז ולעשות שם קריירה. אבל מכל החלטורות לא יכולתי לקיים שם את עצמי, מה גם שבצרפת שרתי דווקא באנגלית. באיזשהו שלב עצרתי את עצמי כשהבנתי שהראש שלי בעצם היה בעננים. חזרתי ארצה, הופעתי בפרויקט 'מוזאיק' של איל קצב ושמוליק נויפלד, שמדי פעם מגייס אותי לפרויקט 'משקפיים' שלו".

במהלך העשור שחלף הוציאה אקראי שני אלבומים  - "אחד באפריל", שנקרא כתאריך הלידה שלה ואותו היא הקליטה ב-2011 בהפקתו המוזיקלית של גיל לואיס, לאחר ש"במקרה הוא עבר לגור מתחתיי וגיליתי שיש לו אחלה טעם". ב-2015 היא הוציאה את אלבומה השני, "אל תסתכלי לאחור", בהפקתם המוזיקלית של אורי רוסו ושל מתן ספנסר, שבו שרה בין השאר דואט עם לירון עמרם.

על מה שקרה לה בהמשך היא מספרת: "לפני ארבע שנים ירדתי מהבמה ונכנסתי לסוג של שתיקה. קורה שמחפשים שינויים. יצאתי לכבוש מחוזות חדשים בנשמה ובחיים הגשמיים פה על הכדור החמוד שלנו. מכל העשייה המוזיקלית המגוונת שלי, כולל פגישות העבודה השבועיות עם ניר (אוורבוך), שנמשכו כל הזמן, החלטתי לשנות כיוון ולהקים ...מלון".

מלון, את?!
"אולי מלונצ'יק. מלון-בוטיק של 12 חדרים בדרום תל-אביב, המיועד בעיקר לאנשי-עסקים והקמתי אותו בעשר אצבעות חתיכה אחרי חתיכה. בתקופת הקורונה הוא פועל כדיור להשכרה. היכולת שלי לאלתר במוזיקה עוזרת לי כאן".

איך זה לעומת להופיע כזמרת?
(צוחקת) "הרבה יותר קשה, אבל גם כיף, מה שנתן לי הרבה ביטחון, גם ביטחון כלכלי, בהתחשב בבית שממנו באתי".

משהו שלא יודעים עלייך?
"מזה שלוש שנים אני לומדת על ה...מוח".

בגילה אקראי עודנה רווקה. "זה לא מתוך עיקרון", חשוב לה להבהיר,

איך שורדים ככה?
"קשה".

אם את שרה שיר כמו "אהבה", היכן האהבה שלך?
"אני מחכה לו".