"חם באוזן": לאחר הצלחת "בחלומות שלנו", חברו השבוע דודו אהרון ועדן מאירי לדואט שני – "למה זה נגמר" שעורר לא מעט סערה ברשתות החברתיות, לא מעט בזכות שדרן רדיו 104.5 צפון אסי הג'וקר, שהציג בתכניתו כי למרות שעל הלחן חתומים אהרון ותמיר צור, מדובר בכלל בלחן פרסי במקורו. לאור הסערות ברשת, הקרדיט בשיר תוקן והכל הסתדר.

ועכשיו לשיר עצמו – מדובר בבלדה רומנטית קליטה, קלילה וקיטשית שתופסת את האוזן למן השמיעה הראשונה, לא מעט הודות לשילוב הקולות בין השניים והכימיה הבוקעת משניהם, כשסביר להניח שהשיר יתעלה על להיטם הראשון כי לפחות לטעמי הוא הרבה יותר טוב.

סטפן לגר ממשיך לכוון לחו"ל ומשחרר את "Flexin" שסוף סוף מוציא אותו מנוסחתיות הפופ העברי הטראשי שלעתים עשה ומכניס אותו לליגה יותר איכותית, טובה והולמת אותו: הוא יותר בועט, יותר נועז, יותר ביקורתי, יותר חברתי ויותר אישי ורגיש.

הדבר הבולט בשיר, שזוכה לביטים מעולים שמוציאים מסטפן את היכולות והאיכויות הטובות שבו, זו הכנות שמצליחה לגרום למאזין להיסחף עם השיר והמבצע. 

בעבר אגם בוחבוט הייתה ילדת פלא איכותית מ"בית הספר למוזיקה", זמרת עם פוטנציאל עצום וכישרון רב, אבל מה שהיא עושה בשלוש השנים האחרונות בשיריה זה פשוט פח אשפה: היא לוקחת את הקול שלה ומהנדסת אותו כדי לעשות פופ מאולץ ולא טבעי שמציג אותה באור פתטי, במקום להביא את עצמה ואת האמת שלה למוזיקה, כמו מוצר פופ זול שמנסה להישמע כמו מה שהיא לא.

השיר החדש "יהלום" בדיוק מוכיח את טענותיי הללו, כך שאם היא תמשיך לשחרר שירים מסוג זה, בקרוב היא תהפוך מ"אגם בוחבוט" ל"אגם מי?". בשורה תחתונה - שיר וביצוע על הפנים. לגנוז ומהר. 

ביום הולדתו ה-31 שחרר אליעד נחום את שירו "בת 28", שאהבתי מהרגע הראשון כי הוא מלודי, הוא קליט, הוא פשוט ולא מנסה יותר מדי לצאת מאזור הנוחות אלא נע בנונשלנטיות במקום הטבעי ביותר לו, כשבלי יותר מדי דאווינים הוא מציג שיר מתוק, אופטימי ומלא מוסר השכל עם בית ופזמון סטנדרטיים שמספקים היטב את הסחורה. שיר סיפורי למופת.

זקני השבט (במובן הטוב, תירגעו) שלמה ארצי ושלום חנוך הוציאו השבוע יום אחרי יום שירים חדשים שעוסקים בתקופה טרופה זו.

"דבק" הוא השיר החדש של שלמה ארצי שהפיק מוזיקלית דודו טסה. בשנים האחרונות אני פחות מתחבר באופן אישי לסגנון של ארצי והשיר הזה מצוין טקסטואלית כי הוא מביע את כל רחשי לבנו ואת הלך הרוח שעובר על כל אחד ואחת מאתנו. יש אמנם הברקות אבל פחות משנים עברו (ולא שזה רע, כן?).

מבחינה מוזיקלית, הבתים קצת משעממים אותי ולא מתרוממים והפזמון מצליח עוד איכשהוא להציל קצת את המשך השיר, אבל עדיין המכלול כולו פחות סוחף או מסקרן. אם נהיה כנים זה לא אחד השירים הגדולים או הטובים של ארצי, זה שיר סביר וזהו. ציפיתי ליותר.

"שלטון" הוא שיר הסול-בלוז החדש של שלום חנוך המגבה עצמו במקהלת גוספל, בתזמורת רוקנרול ובעיקר באמירה חברתית נוקבת וחסרת מעצורים. מה שמשך אותי בשיר זה שהוא מתחיל ישר מהפזמון הקליט וההמנוני ועובר לדקלום (חנוך מודע למגבלותיו הקוליות כיום) כמשתמש בכל מילה ומילה בשיר ככלי ירייה שנועד להעביר את הגיגיו ואמירותיו של המשורר בצורה נועזת, בועטת וחסרת מעצורים. אחד השירים הטובים של חנוך בשנים האחרונות.

במה חדשה: עינן פרל – "ימים טובים"

עינן פרל הוא יוצר וזמר צעיר שללא פומפוזיות או מניירות מיותרות מציג שיר ארצישראלי יפה מהסגנון הצברי ביותר, עם טקסט מעולה שמשרת מנגינה נהדרת (ומקבל ממנה שירות מעולה) עם קול מחוספס ונעים שמצליח ללטף את הלב.

חם בחו"ל

Selena Gomez, Rauw Alejandro - Baila Conmigo


Madison Beer - BOYSHIT