אם תתקשרו אל מספרו של הזמר הצעיר יונתן דרזי, תיענו במפתיע על-ידי..."דרזי קלין". רק בן 24 וכבר מציג את עצמו כזמר וכאיש-עסקים. עסקים של ניקיון משרדים ומוסדות. "עברה שנה ואת לא מתקשרת/ השעון לא מפסיק לזוז קדימה בזמן", הוא רוטן בפתח הסינגל "למה זה קורה?", ששחרר בדרך לאלבום בכורה. "אני אדם נועז שמאמין בעצמו", זה כרטיס הביקור שלו וגם עובדת היותו הנכד של יואל שר, קומיקאי-פסנתר שעשה פה שמח לפני שנים.

"זה שיר מרגש שכתבתי על זוגיות שנגמרה", הוא מספר על הסינגל המשוחרר. לפני שתשלפו טישיו ותמחו דמעה, דרזי ג'וניור ממהר לסייג - "לא בהכרח שזה משהו נורא, אלא פשוט זה מה שזה". נרגענו. והוא מוסיף: "כל אחד יכול לקחת את זה לאן שהוא רוצה". לקחנו.

"אני בא מבית מוזיקלי מכל הצדדים", הוא מניף את הדגל. דרזי מזכיר את סבו הנערץ, אביה של אמו סיון, שהיא זמרת-אירועים ומורה לפיתוח קול, את אביו המוזיקאי אורי דרזי, רחובותי במקור, בן למשפחה יוצאת עיראק ("אני אוהב את המיקס של מזרח ומערב שאני", מעיר דרזי הבן), שלפני שלוש שנים הוציא בגיל 53 אלבום-בכורה. גם אל נשכח את דוד אלון, אלון שר, שבקולו העמוק, ירושה מאביו, התמודד בכוכב נולד וכיום הוא מאמן אומנויות-לחימה.

"השירה אצלי היא משהו מולד", מאמין דרזי. כלומר, הוא בא לעולם עם הגנים המתאימים קומפלט לקריירה שהוא מייעד את עצמו אליה. "שרתי בבית הספר, בטקסים, באירועים משפחתיים", הוא מעיד. "היכן שהיה מיקרופון, הייתי שר. זמר, זה מה שחלמתי להיות ולכך עודד אותי סבא יואל".

הוא מתרפק בהמיית געגוע על הזיכרונות מהסב האהוב עם ההומור המתפרץ שהפגין ועם הצחוק הציני שלו, כעדות נכדו. "סבא היה מנגן כל יום בפסנתר, כשאני לידו ולא מפסיק להצחיק אותי ברמות", דרזי משחזר. "בין הסיפורים המשעשעים שלו על ההצלחה הגדולה מפעם, גם סיפר איך שעשור לפני זהר (ארגוב) הוא הקליט את 'ים של דמעות' בלחן משלו שאותו שר בבס העמוק שלו".

בחור עם תושייה, דרזי, שבמאזנו התנדבויות שונות. בגיל 19 ניצל את שירותו הצבאי קל"ב כדי להקים את החברה שלו. "אמרתי לעצמי שאם אקפוץ למים, יקרו דברים טובים", נזכר דרזי, המתמרן בין בתי הוריו הגרושים בפתח-תקווה. אבל לא תתפסו את זמרנו עושה ספונג'ה באיזה משרד. "יש לי חמישה עובדים", הוא מבהיר. "אני בוס שאוהב את השטח ואם צריך לתת יד, אין בעיה, כי יש לתת דוגמה אישית לעובדים".

הבוס כבר מסודר בחיים?
"יש לי עוד דרך ארוכה שאני צריך לעבור".

והאלבום?
"קודם אוציא סינגלים כדי לשמור על קשר רצוף עם הקהל ואז גם אתפוס גיטרה ואלך להופיע", הוא מצהיר והולך לפרוש כנפיים ולעוף.