לפני 40 שנה הלך לעולמו היוצר והזמר ביל היילי שנחשב בהיסטוריה של התרבות הפופולרית לכוכב הרוקנרול הראשון בעולם בזכות להיט הרוקנרול הראשון שהקליט בשנת 1954 – Rock Around The Clock.

היילי, שהחל דרכו כזמר קאנטרי והילבילי, נולד במישיגן וגדל בפנסילבניה. כשהיה ילד נאלץ לעבור ניתוח בעינו ובשל סיבוך ניתוחי התעוור בעינו השמאלית. בכדי לכפר על המום, גידל תסרוקת (פוני) ייחודית שהפכה לסמלו המסחרי.

בגיל 15 עזב את בית הספר ואת בית הוריו והלך בעקבות החלום להיות מוזיקאי: הוא החל להופיע במועדונים קטנים ובהמשך בתחנות רדיו, עד שהקים את להקת הקאנטרי "אנשי החול" שבתחילת שנות ה-50 הפכה ל"ביל היילי והקומטס" ("כוכבי השביט"). 

בשנת 1953 הקליט את להיטו הראשון "Crazy Man Crazy" ובשנת 1954 הקליט את הקאבר לשיר סווינג בשם "Rock Around The Clock" שתחילה נכשל, אך כשהופיע בכתוביות הסיום של הסרט ההוליוודי "ג'ונגל האספלט"- הפך ללהיט והזניק את הקריירה של היילי ככוכב רוקנרול (עוד בטרם המונח "רוקנרול" הוטבע). לימים השיר כיכב בסרטי פולחן כמו "אמריקן גרפיטי" ו"אסקימו לימון" (אצלנו) ואף שימש כפתיח הסדרה הידועה מהסבנטיז "Happy Days" (זוכרים את ה"פונז"?).

מאז נטש את סגנון הקאנטרי והחל להתמסר כולו להקלטת שירי רוקנרול, חלקם מקוריים וחלקם גרסאות כיסוי לשירי רית'ם אנד בלוז שבזכותו הפכו ללהיטי ענק. בין להיטיו: "Shake, Rattle And Roll" (במקור של ביג ג'ו טרנר), "Rip It Up" (במקור של "ליטל ריצ'ארד"),"Don’t Knock The Rock", "See You Later Alligator", "Mambo Rock", "Rock A Beatin’ Boogie" ועוד. 

בשל הפופולריות הגוברת, היילי היה לאמן הרוקנרול הראשון שכיכב בסרטי רוקנרול הוליוודיים וכשהגיע לסיבוב הופעות בבריטניה, השפיע על דור אמנים שבהשראתו הפכו לכוכבי פופ-רוק משפיעים, בהם קליף ריצ'ארד, "הרולינג סטונס", "הביטלס", "לד זפלין", טום ג'ונס ואלטון ג'ון.

בעקבות הצלחת סגנון הרוקנרול שהיילי הנחיל, החלה התופעה להפוך לעולמית ואמנים רבים החלו לפרוץ בעקבותיו, בהם אלביס פרסלי, ג'רי לי לואיס, צ'אק ברי, פאטס דומינו, ליטל ריצ'ארד ועוד שהיו לאבני דרך ראשונות ברוקנרול.

עם דעיכת סגנון הרוקנרול הישן של שנות החמישים, הוא ולהקתו הצליחו בעיקר באירופה (בייחוד בגרמניה) עד פטירתו מדום לב בשנת 1981 בגיל 55 בלבד.

בפרק הנוכחי של הפודקאסט "מילים ולחן" חזר חוקר המוזיקה דודי פטימר אל סיפורו של היילי, אל שיריו הגדולים ואל השפעתו הרבה שעד היום מוסיפה לחלחל.