היוצר והזמר נחמיה שרעבי, אחיו של בעז שרעבי, הלך לעולמו בגיל 84. בין הקלאסיקות עליהן חתום כמלחין: "פתאום מצאתי בך", "בואי נערה", "על גמלי" ו"דבקה אוריה" שבוצעו על ידי מיטב האמנים, מצמד הדודאים וישראל יצחקי ועד זהר ארגוב, חיים משה, ג'קי מקייטן ואייל גולן.

הוא נולד בתל אביב בשנת 1936 למשפחה בת עשרה ילדים: חמישה בנים וחמש בנות. אחיו הבכור, ברוך שרעבי, היה חבר בלהקת המחול התימנית "ענבל" ובלהקת "עלי האש". לאחר שסיים שירותו בנח"ל בתל קציר הצטרף ללהקת "עלי האש" של אחיו הגדול ברוך, ולמד גם לחלל בחליל. בגיל מאד צעיר גילה את כישרון הריקוד (בעיקר "סטפס"), התיפוף, החילול, השירה, הכתיבה וההלחנה הוירטואוזי שלו והתאפיין בקול שירתו הרך. 

לפרסומו הראשון כיוצר זכה בסוף שנות ה-50 כשהשיר שכתב והלחין "דבקה אוריה" (דבקה האביר), שזכה לביצועים רבים, בין השאר של צמד "הדודאים", הדסה סיגלוב, חבצלת רון ולהקת "דמול", זכה בשנת 1961 בפרס בינלאומי לריקודי עם והפך לקלאסיקה.



בשנות ה-60, ה-70 וה-80 הלחין עשרות שירים שפורסמו והפכו במרוצת השנים לנכסי צאן ברזל בזמר העברי, בהם: "על גמלי", "פתאום מצאתי בך" (געגועים), "בואי נערה", "את ואני", "כח להמשיך" ועוד שבוצעו על ידי מיטב האמנים בהם אחיו בעז שרעבי, זהר ארגוב, ג'קי מקייטן, אייל גולן, ישי לוי, ישראל יצחקי, דקלון, צמד העמרנים ועוד.



"אחיה נחמיה היה המורה וההשראה שלי", סיפר לי בעז שרעבי בראיון שקיימתי עמו פעם. "הוא זה שהחדיר בי עמוקות את האהבה למוזיקה. הוא אמר לי שאני צריך לטפח את התשוקה שלי למוזיקה וללכת עם זה עד הסוף. הוא הבטיח לי שאני אהיה מוזיקאי מוכר ותמיד תמך בי. הוא היה עוגן עבורי. כל מה שאני יודע במוזיקה זה בזכותו. הוא היה הכישרון הכי גדול במשפחה שלנו".



בשנות ה-60 עבר לגור בארצות הברית שם הופיע במועדונים שונים והתערבב עם הבוהמה הבינלאומית, כשבין החברים שרכש שם נמנים פרנק סינטרה וסמי דייויס ג'וניור. בשנת 1978 הופיע יחד עם אחיו לבית שרעבי בהרכב "השרעבים" בפסטיבל הזמר המזרחי עם השיר "שדי אל מה נורא" שקטף את המקום הראשון בפסטיבל. 



כעבור 15 שנה בניו יורק חזר לישראל והחל לעבוד בארכיון של עירית תל אביב במחלקת ההנדסה. כשחזר לארץ לא התפרנס ממוזיקה אך המשיך לכתוב וליצור שירים עד ימיו האחרונים.