בחורה מדליקה, הזמרת והיוצרת נוי פדלון. מי שהבעירה את הבמות עם עדן חסון ועם איתן דרמון ב"שתישרף האהבה", להיט העל שהם יצרו לאיתי לוי, חוגגת היום את יום הולדתה ה-27 בשירה "הרסת לי את השירים", סינגל בכורה לוהט במיוחד לקראת אלבומה השני שכתבה עם תמר יהלומי ויהונתן קלימי, כשבסיום הקליפ המתלווה אליו רואים פסנתר, המועלה באש בנוף מדברי.

"ראית מה זה?", היא נפעמת. "עד נבי מוסה, במדבר יהודה, סחבתי את הצוות כדי לצלם שם את הקליפ הזה. האמת היא שמאז ומתמיד היה לי ויז'ן לקליפים, אבל איך שיצרו אותם, הייתי מתבאסת. הפעם לקחתי את כל האחריות עלי וזה יצא מה זה מושלם". בקליפ נראית פדלון מאחורי הפסנתר מבצעת את השיר, כשסביבה הנגנים ולבסוף הכלי המסכן עולה בלהבות.

מה זה אמור להביע?
"בגדול זה בא להביע מחאה. לאחר שבמשך שנה השתיקו את כל עולם המוזיקה, פתאום רואים פסנתר-כנף באמצע שום מקום. זה בא לומר ששוב לא ניתן להשתיק אותנו, כדי שיבינו כמה אנחנו רציניים במחאה שלנו, לפני שאנחנו הולכים לשרוף את הבמות, אנחנו שורפים את הפסנתר".

על אמת?
"לגמרי!"

לא חראם?
(צוחקת) "זה היה פסנתר ישן, שלתקן אותו היה עולה יותר מהעלות שלו".

טוב, הלך הפסנתר, מה הלאה?
"מבחינתי, הקליפ מבטא את סופה של הקורונה, עם ההופעות שבעזרת השם יתחדשו בקרוב. באופן סמלי יש כאן שבירת השממה  של עולם המוזיקה. כמו כן, הייתה לי הזדמנות להוכיח, לפחות לי, שאשה בתעשייה הזאת יכולה לעשות דברים בעצמה".

פדלון נושאת בגאון את דגל הפמיניזם. "חשוב לי שידעו בזמר המזרחי, הנשלט לחלוטין על-ידי גברים, שאנחנו, הנשים, לא פוחדות להיות דומיננטיות בו", היא אומרת.

פדלון, כיום חדרתית, היא במקור מפרדס-חנה-כרכור ושורשי הוריה, אושרה ואילן, בטריפולי. בתיכון למדה בבית הספר החקלאי ביישובה, שם התמחתה בין השאר ברפת, כך שלכל מקרה יש לה מקצוע ספייר. "אם הקורונה תימשך, אלך לחלוב פרות", היא מאיימת בהומור. בצבא שירתה כסייעת לרופא שיניים, לאחר שלא התקבלה ללהקה צבאית.

אבל דומה ששום דבר לא יכול היה למנוע אותה מלהסתער על ענף הבידור, ש"אליו נכנסתי בעוונתה". זאת, כשהרשת געשה במלא שיתופים, כעדותה, כאשר העלתה אליה את הופעותיה בחגיגות הכלולות של אחותה ושל אחיה. כל השאר, איך שאומרים, היסטוריה, לאחר שאת ההפקות המוזיקליות עשה לה שי אזולאי, שהיה אז במקרה-במקרה המפיק המוזיקלי של ...איתי לוי.

לא דילגנו על משהו?
"נכון, כשהייתי בצבא, הלכתי להיבחן לעונה הראשונה של 'הכוכב הבא', התקבלתי וזה לא היה משהו".

איך פספסו אותך שם?
"פספסתי את עצמי, כשלמעשה עדיין הייתי קטנה ולא היה לי הביטחון של היום. לא רק שלא נשברתי כשהעיפו אותי, אלא התגבר הרצון שלי ללכת בכיוון, אם כי לפני שנהייתי זמרת הליווי של איתי לוי עבדתי בחברת רחפנים".

אולי תגלי מניין התפרץ השיר "שתישרף האהבה"?
"ערב אחד התארחו אצלי עדן חסון ואיתן דרמון, שהיה אחרי פרידה קשה. כשרצינו לעודד אותו, אמרנו 'אין דבר, שתישרף האהבה!' עם הגיטרה ביד על המקום התנגן לנו לחן ונהיה להיט".

מבחינתה, איתי לוי היה כחלוץ שלפני המחנה. בעקבותיו בין מבצעי השירים, שפדלון הייתה מעורבת בכתיבתם, קחו אוויר, משה פרץ, פאר טסי, קובי פרץ, שירי מימון ודודו אהרן, שרית אביטן, לירן דנינו וגם אחד, עומר אדם.

איך הגעת לשירי מימון?
"למעשה, את השיר 'הכוכבים (לא הגברים!) בוכים בלילה', שכתבתי עם דולי ופן (דולב רם ופן חזות), הייתי אמורה לשיר בדואט עם דודו, , אבל כשהציעו שהוא ישיר עם שירי, ויתרתי לה".

בקלות?
"כן, בטח! בסופו דבר אני, הילדה הקטנה מפרדס-חנה, גדלתי עליהם".

מה את יותר - זמרת או כותבת?
"אני גם וגם, לא חושבת שאני משהו יותר".

למדת מוזיקה, לפחות פיתוח קול?
"לא, לימדתי את עצמי פסנתר וגיטרה. זרקתי את עצמי למים, מה שנקרא".

לפני שנה היא הוציאה את אלבום הבכורה שלה, "סוודר", שלא הספיק להתחמם לפני שנחתה עליו הקורונה. "זהו, הלך האלבום", היא הצטערה. אבל לדבריה יש כעת הסתערות מחודשת עליו בד בבד עם העניין שמתלווה לסינגל החדש.

יש משהו שטעון בירור: מדוע אחד משירי ה"סוודר" נקרא "גלגל ענק"? יא, נוי, חסרות מילים בעברית, שאימצת שם של שיר חדש, יחסית, של הרכב "טונה"? ולא שמת לב לכך שזה גם השם של באמת להיט ענק של להקת "חלב ודבש"?! למה לרקוד על אותה בלטה?
"לא חשבתי ברגע ההוא על שירים אחרים עם אותו שם. הייתי מרוכזת בשיר שלי, שבו אכן מוזכר גלגל ענק. יש לי קטע שאני לא משנה. מה שהמכתוב שלו, נשאר ככה". 

מברוק ליום ההולדת!